به موارد تخلف انتخاباتی در فضای مجازی با همکاری قوه قضائیه رسیدگی می‌شود

سامانی با اشاره به نظارت بر فضای رسانه‌ای و مجازی گفت: مواردی که با تذکر قابل حل باشد تذکر داده شده و می شود و مواردی که به پیگیری قضایی نیاز داشته باشد با همکاری ستاد پیشگیری از جرایم و وقوع تخلفات انتخاباتی که در قوه قضائیه است، موارد را منعکس می‌کنیم تا مر قانون در تمامی مراحل رعایت شود.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید سلمان سامانی روز دوشنبه پس از پایان دومین نشست هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران افزود: مطابق ماده 31 قانون انتخابات ریاست جمهوری وزارت کشور مجری برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است که زیر نظر هیات اجرایی مرکزی فعالیت می کند.

وی ادامه داد: در جلسه امروز رییس و دبیر ستاد انتخابات کشور گزارشی از اقدامات انجام شده در روزهای گذشته و برنامه های آینده ستاد انتخابات کشور را به اعضای هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری ارایه کردند.

وی گفت: جلسات هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری به صورت هفتگی برگزار می شود و در هفته منتهی به برگزاری انتخابات تعداد جلسات این هیات افزایش می یابد.

سخنگوی وزارت کشور افزود: برای برگزاری این جلسات در هفته های آینده برنامه مشخصی تدوین شد که در فواصل نزدیکتری این جلسات تشکیل شود.

وی ادامه داد: در جلسه امروز اعضای هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری سوالاتی داشتند که به آنان پاسخ داده شد و در جریان تمامی اقدامات ستاد انتخابات کشور قرار گرفتند.

وی گفت: موضوعات مطرح شده در جلسه امروز بیستر جنبه نظارتی داشت که این هیات باید این نظارت را بر فرایند برگزاری انتخابات داشته باشد.

سامانی افزود: همچنین در این نشست گزارش تمامی مراحل انتخابات و نحوه تبلیغات انتخاباتی و گزارشی درباره موارد پیش بینی شده از جمله صندوق های سیار، امکانات و نیروهای انسانی برای برگزاری انتخابات به هیات اجرایی مرکزی ارایه شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در جریان رد صلاحیت داوطلبان با مشخص خاصی مواجه نبودید؟ گفت : مشکلی در این زمینه گزارش نشده است؛ همه باید به قانون تمکین کنند.

وی درباره پیش بینی صندوق های سیار برای انتخابات پیش رو اظهارکرد: سیاست های کلی مدنظر این است که تعداد صندوق های سیار حدالامکان کمتر شود و سعی کردیم با هیات های اجرایی هماهنگ کنیم تا مکان هایی که نیاز به صندوق سیار دارند را شناسایی و اعلام کنند.

سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: البته ما تنها برای انتخابات ریاست جمهوری صندوق سیار داریم؛ چراکه هر روستا برای انتخابات شوراها یک حوزه انتخابیه محسوب می‌شود و ما صندوق سیار نداریم.

وی همچنین درباره تامین امنیت انتخابات گفت: در این زمینه مواردی که نیاز به پیشگیری و پیش‌بینی بوده را درقالب دستورالعمل‌های ستاد انتخابات کشور و شورای امنیت به مراجع مربوطه ابلاغ شده است.

وی افزود: با توجه به تجربیات بسیار خوبی که از انتخابات گذشته داریم سعی کردیم با رویکرد پیشگیرانه فضای امن و آرامی را فراهم کنیم تا در این فضا نامزدهای هر سه انتخابات بتوانند برنامه های خود را اعلام و بستر امن بتواند زمینه ارتقای شایسته گزینی که در سیاست‌های کلی انتخابات مورد تاکید رهبر معطم انقلاب قرار گرفته فراهم شود.

سامانی در پاسخ به سوالی درباره گزارش‌های دریافتی از تخلفات انتخاباتی افزود: این گزارش‌ها هم از مراجع دارای صلاحیت در امر انتخابات و هم گزارش مردمی برای به ما رسیده است.

وی ادامه داد: در کنار موضوع نظارتی بر فضای رسانه‌ای و مجازی داریم و مواردی که با تذکر قابل حل باشد تذکر داده شده و می شود و مواردی که به پیگیری قضایی نیاز داشته باشد با همکاری ستاد پیشگیری از جرایم و وقوع تخلفات انتخاباتی در قوه قضاییه داریم موارد را منعکس می کنیم تا مر قانون در تمامی مراحل رعایت شود.

وی گفت: رسانه ها نباید بر علیه نامزدها مطلبی بنویسند و باید در شرایط برابر برنامه نامزدها را معرفی کنند.
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید