گران‌فروشی شیر ادامه دارد+اسناد

    کد خبر :51530

در حالی در چند ماه گذشته باوجود جریمه دو شرکت صنایع لبنی افزایش قیمت یا گران‌فروشی فروشی کالای پرمصرف مصرف شیر ادامه دارد که در میان برندهای های پرفروش فروش تنها یک برند کالای خود را به نرخ قبلی و مصوب به فروش می‌رساند.

به گزارش  تسنیم، در حالی که سازمان حمایت از هرگونه گونه اظهار نظر درباره باره قیمت شیر و لبنیات خودداری داری می‌کند و تماس‌های خبرنگار این حوزه در خبرگزاری تسنیم بی‌جواب گذاشته است و قیمت این محصولات نیز از روی سامانه اطلاع‌رسانی رسانی قیمت کالا و خدمات 124 برداشته و عنوان در حال به روز رسانی درج شده، صنایع لبنی بر روی سفره مردم ترک تازی می‌کنند.

شیر پاستوریزه پاکتی یک لیتری با 1.5 و 3 درصد چربی در حالی 3 هزار تومان توسط بیشتر برندهای‌های پرفروش فروخته می‌شود که تنها یکی از این برند ها  قیمت مصوب را رعایت کرده و این محصول را بدون افزایش قیمت غیرمجاز 200 تومانی 2 هزار و 800 تومان به فروش می‌رساند.

رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی در این ارتباط به تسنیم گفت: با توجه به افزایش هزینه های تولید  از سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان درخواست بررسی قیمت تمام شده این محصولات را داده ایم.

وی افزود: با بررسی اسناد (هزینه‌های های تولید) کارخانه‌ها قیمت لبنیات مشخص می‌شود و بر این اساس دیگر کارخانه‌های صنایع لبنی مورد اتهام گران فروشی قرار نمی‌گیرند و مصرف‌کننده نیز سردرگم نخواهد شد.

بنابراین گزارش صنایع لبنی باوجود افزایش پیاپی قیمت محصولات خود به صورت پله ای در سال‌های اخیر، سهمی برای افزایش نرخ شیر خام دامداران قائل نشده‌اند.

درحالی سه سال از “عدم اجرای خرید شیر خام دامداران به نرخ مصوب  1320 تومان تا 1440 تومان” توسط صنایع لبنی در سایه سکوت سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان می‌گذرد که صنایع درخواست افزایش قیمت دوباره محصولات مصرفی مردم را به دولت ارائه کرده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید