ارسال ۶۲ هزار بسته غذایی به مناطق سیل‌زده گلستان

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ ۹:۵۶
    کد خبر :514194
مناطق سیل‌زده گلستان

معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از بارگیری و ارسال ۶۲ هزار و ۵۱۷ بسته غذایی شامل ۳۳ هزار و ۲۷ بسته غذایی ۷۲ ساعته و ۲۹ هزار و ۴۹۰ بسته غذایی یک ماهه به مناطق سیل‌زده گلستان خبر داد.

سعید متانی با تشریح آخرین گزارش اطلاعات تجمعی اقلام و تجهیزات ارسالی به حادثه سیل استان گلستان از زمان وقوع سیل تا ساعت ۱۵ روز گذشته اظهار داشت: در شرایط اضطراری و به هنگام وقوع حوادث و سوانح، دو راهکار اصلی «توزیع عمومی غذا» و «توزیع بسته‌های غذایی آماده» برای مدیریت وضعیت تغذیه‌ای افراد در دستورکار نیروهای امدادرسان قرار دارد.

وی ادامه داد: هدف از توزیع بسته‌ها و سبدهای غذایی آماده و بسته بندی شده از سوی امدادگران و نجاتگران هلال احمر مستقر در مناطق سیل زده، کاهش یا پیشگیری از سوءتغذیه و همچنین توانبخشی افرادی است که دچار سو تغذیه متوسط هستند.

معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد: از زمان وقوع سیل در استان گلستان به جز ارسال بیش از ۶۲ هزار بسته غذایی تا کنون ۲۰ هزار کیسه برنج، ۷۹ هزار و ۹۳۸ قرص نان، ۱۲۶ هزار بطری آب معدنی، هزار و ۶۲۵ بسته بیسکویت و ۸۹۳ بسته ست بهداشتی به مناطق سیل‌زده استان گلستان ارسال شده است.

متانی گفت: همچنین ۲۲ هزار و ۳۵۴ دستگاه چادر کامل امدادی تیپ ۲، ۲۰۰ دستگاه چادر کامل امدادی تیپ ۳ و ۶ هزار و ۵۹۸ دستگاه چادر مسافری برای تقویت انبارهای پشتیبانی عملیات امداد و نجات در سطح استان گلستان به این استان ارسال شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، وی اظهار داشت: همچنین هزار و ۸۷۰ شعله چراغ والور و ۵۶ شعله چراغ فانوس نیز برای تقویت انبارهای پشتیبانی عملیات امداد و نجات به استان گلستان ارسال شده است.

به گزارش ایسنا، وی همچنین از ارسال ۶۰۰ بسته ست ظروف، ۴۱ عدد کلمن، هفت هزار و ۹۸۵ کیلوگرم نایلون پوششی، هزار کیلوگرم نایلون بسته بندی، ۲۴ هزار ۹۰۰ کیلوگرم کارتن خالی بسته بندی ۷۲ ساعته، پنج هزار کیلوگرم کارتن خالی بسته بندی ماهانه، ۱۰ هزار و ۵۰۰ جفت چکمه لاستیکی و ۷۵۰ بسته انواع البسه امدادی به مناطق سیل‌زده استان گلستان خبر داد و گفت: عملیات امدادرسانی و توزیع اقلام یادشده در استان گلستان از سوی امدادگران هلال احمر در حال انجام است و ادامه دارد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید