واکنش بهرام قاسمی به انتخابات ترکیه: دموکراسی در کشور‌های منطقه ضامن اصلی امنیت است

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ ۱۲:۴۹
    کد خبر :513812
بهرام قاسمی

سخنگوی وزارت امورخارجه با تبریک برگزاری موفقیت آمیز انتخابات محلی و شهرداری‌ها در ترکیه، مردم سالاری و دموکراسی در کشور‌های منطقه را ضامن اصلی استقلال، امنیت و ثبات منطقه خواند.

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی برگزاری موفقیت آمیز انتخابات محلی و شهرداری‌ها در ترکیه را به دولت، ملت و همچنین احزاب سیاسی این کشور تبریک گفت.
وی عنوان کرد: برگزاری مسالمت آمیز این انتخابات و مشارکت گسترده شهروندان ترکیه در آن را نشانه دیگری از حاکمیت مردم سالاری در کشور دوست و برادر ترکیه می‌دانیم.
سخنگوی وزارت امورخارجه تصریح کرد: در پرتو نتایج این انتخابات برای مردم و دولت ترکیه رفاه، سعادت و توسعه هر چه بیشتر آرزومندیم؛ تردیدی نیست که مردم سالاری و دموکراسی در کشور‌های منطقه ضامن اصلی استقلال، امنیت و ثبات منطقه است.
به گزارش ایرنا، این انتخابات در پی انتخابات ریاست جمهوری (با تغییر سیستم پارلمانی به ریاستی) و مجلس ملی ترکیه در تاریخ ۲۴ ژوئن ۲۰۱۸ که پیروزی رجب طیب اردوغان با ۵۲.۵۹ درصد آراء را به دنبال داشت، برگزار شده و آخرین انتخابات پیش بینی شده تا ۲۳ ژوئن ۲۰۲۳ در این کشور خواهد بود.
براساس قانون شهرداری‌های ترکیه، هر شهری که بیش از پنج هزار نفر جمعیت داشته باشد شهرداری باید در آنجا مستقر شود، بر این اساس در ۸۱ استان ترکیه، ۱۳۹۷ شهرداری وجود دارد که بیشتر آن‌ها وابسته به حزب عدالت و توسعه هستند. در انتخابات امروز یکهزار و ۳۸۹ نامزد رقابت کردند و در جریان آن شهرداران ۳۰ کلانشهر، ۵۱ استان، ۹۲۲ شهرستان و ۳۸۶ ناحیه انتخاب خواهند شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید