اردوغان: حزب عدالت و توسعه پیروز انتخابات شهرداری‌ها شده

    کد خبر :513741
اردوغان

رئیس جمهوری ترکیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که حزب حاکم عدالت و توسعه پیروز انتخابات شهرداری‌ها شده است.

به گزارش  بازتاب، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز یکشنبه، ترکیه انتخابات شهرداری‌ها را برای تعیین شهردارها، فرمانداران و حوزه‌های شهری و همچنین شوراهای شهر و روستا برگزار کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در جمع حامیان حزب حاکم در آنکارا گفت: مردم ما، ما را برای پانزدهمین بار در انتخابات پیروز کردند. کاندیداهای حزب حاکم یا بلوک عدالت و توسعه و حزب جنبش ملی‌گرایانه در ۲۴ استان، ۵۳۸ منطقه و ۲۰۰ حوزه روستایی پیروز شدند. ما در ۷۷۸ شهرداری شامل انتخابات شهرداری‌ها در ۱۶ شهر بزرگ پیروز شدیم.

وی از مردمی که از حزب در انتخابات روز یکشنبه حمایت کردند به ویژه کردهای ساکن در بخش جنوب شرقی ترکیه، تشکر کرد.

در همین حال، کمال قلیچ‌داراوغلو، رهبر حزب اپوزیسیون جمهوری خلق مدعی پیروزی حزبش در انتخابات شهرداری‌ها در سه شهر بزرگ شامل استانبول، آنکارا و ازمیر شد.

وی در جمع حامیان حزبش در آنکارا گفت: بر اساس داده‌های ما، اکرم امام‌اوغلو در استانبول پیروز شده است. ما در آنکارا، ازمیر، آدانا، آنتالیا، آرتوین، آرداهان و بالو پیروز شدیم.

وی همچنین گفت که حزبش در جریان کمپین و مبارزات انتخاباتی با فشارهای سیاسی شگرفی روبرو بوده است.

براساس گزارش آژانس خبری آناتولی، بلوک حزب عدالت و توسعه – حزب جنبش ملی‌گرایانه موفق شده در انتخابات شهرداری‌ها ۵۱.۷ درصد آرا را به دست بیاورد درحالیکه حزب اپوزیسیون مردم جمهوری خواه و حزب خوب ۳۷.۶ درصد آرا را به دست آورده اند. این آمار بر اساس شمارش ۹۱.۱۵ درصد آرا به دست آمده است.

در استانبول، امام‌اوغلو و بنعالی ییلدیریم رقابت تنگاتنگی دارند بطوری که ییلدیریم ۴۸.۷۱ درصد و امام‌اوغلو ۴۸.۶۵ درصد آرا را در پی شمارش ۹۸ درصد آرا به دست آورده اند.

با وجود اینکه هنوز نتایج نهایی آرای استانبول اعلام نشده است، ییلدیریم پیروزی خودش را اعلام کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید