نخستین روز منفی بورس در سال ۹۸

    کد خبر :513705
روز منفی بورس

شاخص کل بورس در معاملات امروز با کاهش ۷۶ واحدی به رقم ۱۸۵ هزار و ۲۸۱ واحد رسید تا اولین روز کاهش شاخص در سال ۹۸ را به خود اختصاص دهد.

به گزارش بازتاب به نقل از بازار سرمایه، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز یکشنبه ۱۱ فروردین با کاهش ۷۶ واحدی به رقم ۱۸۵ هزار و ۲۸۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۲۸۳ واحدی عدد ۳۵ هزار و ۳۶۸ واحد را نمایش داد. امروز همچنین آیفکس با کاهش ۸ واحدی روی رقم دو هزار و ۴۰۵ واحد ایستاد.

همچنین امروز با معامله دو میلیارد و ۱۰۶ میلیون سهم و اوراق مالی در ۲۱۴ هزار و ۱۱۷ نوبت داد و ستد، ارزش کل معاملات نقدی بورس تهران به بیش از ۶۶۴ میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز نمادهای وبملت، جم و دعبید به ترتیب با ۱۴۳، ۶۵ و ۵۸ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت و در مقابل نمادهای فملی، پارسان و کگل به ترتیب با ۹۷، ۹۳ و ۶۴ واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی در محاسبه شاخص را به نام خود ثبت کردند.

بر اساس این گزارش، خساپا، و بملت و خودرو پر بیننده ترین نمادهای بورس تهران بودند و همچنین نمادهای معاملاتی شرکت سازه پویش (خپویش ۱)، شرکت سیمان‌فارس‌وخوزستان (سفارس ۱)، شرکت سیمان بهبهان (سبهان ۱) و شرکت محورسازان‌ایران‌خودرو (خوساز ۱) در پایان معاملات امروز متوقف شدند.

امروز همچنین صنایع خودرویی، شیمیایی و سیمان به ترتیب برترین گروهای بازار بودند. سیمانی‌ها از جمله نمادهایی بودند که اکثراً با رشد قیمت مواجه شدند. نمادهایی این گروه عمدتاً بیش از چهار درصد افزایش را تجربه کنند. قیمت سهام خودرویی‌ها نیز امروز رشد کرد و نوسان متوسط قیمت این گروه کمتر از سه درصد بود. نمادهای دارویی، معدنی‌ها و فلزی‌ها عمدتاً با کاهش قیمت مواجه بودند. همچنین در گروه شیمیایی، نفت، کک و سوخت هسته‌ای بیشتر سهم‌ها با کاهش قیمت مواجه شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید