به زودی خودرو داشتن مشابه نگهداری از اسب در جهان مدرن خواهد شد!

    کد خبر :513648
جهان مدرن

شاید باور کردنی نباشد اما سرعت تحولات جهان مدرن به شکلی است که به زودی خودرو داشتن به معنای نگهداری از اسب خواهد بود. درواقع خودرو داشتن همانقدر از مد افتاده و منسوخ شده خواهد بود که اسب سواری در خیابان های شهر می تواند باشد.

به گزارش انتخاب، جهان خودرو بسیار سریع تر از آن چه تصور می کنیم در حرکت است. این موضوع را می توانیم با نگاهی به تکنولوژِی های معاصر به خوبی درک کنیم. اما برای درک سرعت رشد تکنولوژی حتما نیازی نیست به جهان خودرو وابسته باشیم. حتی بررسی جهان گوشی های هوشمند نیز اطلاعات مناسبی در این زمینه ارائه می دهد.

تا سال ها پیش صنعت خودرو محدود می شد به چند کارخانه سرشناس تولید خودرو اما امروزه با شرکت های کرایه اتوموبیل انلاین مثل اوبر و لیفت رو به رو هستیم. این شرکت ها دیگر به فکر خودرو نیستند و اکنون روی سیستم های جدیدتری مثل اسکوترهای الکتریکی یا تاکسی های پرنده متمرکز شده اند، از سوی دیگر افرادی مثل ایلان ماسک مدیرعامل تسلا در تلاشند با حول کامل صنعت حمل و نقل، هایپرلوپ هایی را برای تردد سریع مردم در سطح شهر آماده کنند.

شاید تصور کنید این روندها برای اجرایی شدن زمان زیادی نیاز دارند اما این طور نیست، ایده های افرادی مثل ایلان ماسک به سرعت در حال عملی شدن هستند. اجازه دهید باز هم به مثال تلفن های همراه برگردیم در سال های پایانی دهه 1980 کمتر فردی تصور می کرد گوشی های هوشمند وضعیتی مثل امروز داشته باشند و حتی تا یک دهه پیش نیز تصور موبایل تبدیل شونده به تبلت، گوشی هوشمند منعطف و … غیرممکن بود.

در آن دوران تصور خودروهای خودران نیز غیرقابل باور بود اما اکنون برترین گروه های خودروسازی روی این نوع از خودروها نیز متمرکز شده اند. بسیاری از مردم به خودروهای خود وابستگی بیش از حدی دارند و حتی تصورش را هم نمی کنند که روزی از این نوع خودروها جدا شوند. اما اگر شما هم از همین گروه هستید بهتر است کم کم با خودروهای کلاسیک خود خداحافظی کنید.

درواقع همانطور که از نقشه های کاغذی، فاصله گرفتید و از برنامه ها و اپلیکیشن های هوشمند برای مسیریابی و … استفاده می کنید، کم کم باید با خودروسواری از نوع قدیمی نیز خداحافظی کنید. اگرچه باورش سخت است اما هر چیزی در این جهان قابلیت دیجیتالی شدن را دارد. درست همانطور که شیوه های استفاده از اپلیکیشن های اشتراک گذاری خودرو را بررسی می کنید می توانید تصور کنید سیستم های هوشمند استفاده از خودرو نیز در حال تحول است.

این موضوع یک گام کوچک به سوی زندگی بدون کربن است،درواقع تحول در خودرو ها و کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی یک هدیه ارزنده از دنیای تکنولوژی برای محیط زیست نیز محسوب می شود.

بدیهی است اگر شما در یک شهر بزرگ زندگی کنید، این ایده که ماشین ها از رده خارج می شوند زودتر محقق می شود اما موضوع برای شهرهای غیر پیشرفته کمی طول می کشد به طور کلی انتظار می رود این اتفاق تا یک دهه آینده رخ دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید