افزایش دارایی های صندوق ارزی پاکستان با کمک وام های خارجی

    کد خبر :513604
صندوق ارزی پاکستان

وزارت خزانه داری پاکستان با تایید خبر وصول یک میلیارد دلار دیگر از امارات متحده عربی اعلام کرد: شرایط اقتصادی کشور رو به بهبودی است.

به گزارش بازتاب به نقل از دیلی نیوز، امارات متحده عربی دومین قسط از وامی که وعده آن را به اسلام آباد داده بود پرداخت کرد.

روز گذشته وزارت خزانه داری پاکستان با تایید وصول نزدیک به یک میلیارد دلار دیگر از امارات متحده عربی اعلام کرد: دارایی های ارزی پاکستان نزدیک به 27 میلیارد دلار شده است.

در بیانیه وزارت خزانه داری پاکستان آمده است: با افزایش ذخایر ارزی کشور قدرت اقتصادی افزایش پیدا می کند و مشکلات نیز کمتر خواهد شد.

این وام پس از آن وصول شد که «عمران خان» نخست وزیر پاکستان در سفر به ابوظبی درخواست کمک از مسئولین این شیخ نشین برای حل بحران مالی پاکستان را کرد.

قرار است امارات متحده عربی در مجموع 8 میلیارد دلار وام با بهره پایین به پاکستان پرداخت که تاکنون 2 میلیارد دلار آن پرداخت شده است.

عربستان سعودی و چین دیگر کشورهایی هستند که ت برای حل مشکلات مالی پاکستان به اسلام آباد وام دادند.

مراجعه به کشورهای حاشیه خلیج فارس پس از آن آغاز شد که آمریکا با سنگ اندازی پیش روی پاکستان مانع دریافت وام توسط اسلام آباد از صندوق بین المللی پول شد.

عمران خان پس از روی کارآمدن متوجه کسری شدید بودجه و بدهی های سرسام آور خارجی شد از این رو تصمیم گرفت با دریافت وام به وضعیت مالی پاکستان سرو سامان دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید