امروز؛ برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در اوکراین

    کد خبر :513579
انتخابات ریاست‌جمهوری در اوکراین

مردم اوکراین امروز (یکشنبه) برای هفتمین بار به پای صندوق‌های رأی می‌روند تا رئیس جمهوری ۵ سال آینده کشورشان را انتخاب کنند و دقیقا این دوره از انتخابات تعیین کننده خط مشی آینده و ارزیابی مردم اوکراین درباره حوادث سال‌های اخیر در این کشور است.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری «تاس»، امروز یکشنبه، ۳۱ ماه مارس (۱۱ فروردین) در اوکراین رئیس جمهوری جدید این کشور انتخاب خواهد شد. از زمان استقلال جمهوری اوکراین از اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱، مردم این کشور برای هفتمین بار به پای صندوق‌های رأی می‌روند تا خط مشی کشورشان برای ۵ سال آینده را رقم بزنند.

البته دقیقا این دوره از انتخابات ریاست جمهوری در بسیاری از موارد تعیین کننده آن است که رای دهندگان اوکراینی واقعاً چه ارزیابی از روند اوضاع به وجود آمده در کشورشان پس از زمستان سال ۲۰۱۴، زمانی که “ویکتور یانوکوویچ” رئیس جمهوری منتخب مردم این کشور با یک کودتای دولتی تحت حمایت مستقیم کشور‌های غربی، از پست خود کنار گذاشته شد و در نتیجه یک انتخابات شتابزده و سازماندهی شده “پیتر پروشنکو” به ریاست جدید دولت اوکراین انتخاب شد. دقیقا به همین دلیل، مبارزات انتخاباتی کنونی در این کشور وضعیت بی‌سابقه‌ای از لحاظ مدعیان پست ریاست جمهوری داشته و جنجال‌ها پیرامون مبارزات انتخاباتی بسیار زیاد بود.

بر اساس نظر سنجی‌های انجام شده در اوکراین، رقابت اصلی برای رسیدن به دور دوم انتخابات که در تاریخ ۲۱ آوریل (اول اردیبهشت ماه) برگزار خواهد شد، بین این سه نامزد، یعنی: “یولیا تیموشنکو” نخست وزیر سابق و رهبر حزب «باتکیوشینا»، “ولادیمیر زلنسکی” رهبر حزب «در خدمت مردم» و “پیتر پروشنکو” رئیس جمهوری فعلی این کشور است.

طبق اسناد رسمی پروشنکو، بیش از هر یک از نامزد‌های دیگر برای مبارزات انتخاباتی پول خرج کرده است و سیاستمداران اوکراینی بار‌ها وی را به خرید آراء مردم متهم کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید