سکاندار کشتی چالش سختی پیش رو دارد

  • ورزشی
  • یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ ۱۱:۲۳
    کد خبر :513528
سکاندار کشتی

نایب رئیس فدراسیون کشتی معتقد است هر فردی از بین کاندیداهای ریاست فدراسیون به این مسئولیت برسد، کاری دشوار و چالش سختی را پیش رو خواهد داشت.

علیرضا رضایی که همزمان با نایب رئیسی فدراسیون کشتی، سرمربیگری تیم کشتی آزاد امید ایران را نیز بر عهده دارد در گفتگو با مهر به حضور همزمان در این دو مسئولیت مهم اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به برنامه‌های تیم امید که در اواخر سال گذشته (۱۳۹۷) اجرایی شد، هیچ تداخلی در امور محوله نداشتیم. رویدادهای پیش روی تیم امید کاملاً مشخص بود و ما برنامه ریزی دقیقی برای حضور در هر کدام از آنها داشته و داریم. ضمن اینکه ما بعد از حضور در رقابتهای آسیایی در مغولستان، حالا باید بطور جدی برای رقابتهای جهانی در سال جدید استارت بزنیم. خوشبختانه چند ماه برای این میدان جهانی فرصت داریم تا به خوبی برای حضوری پرقدرت مهیا شویم. ضمن اینکه امید زیادی دارم که هماهنگی و همدلی همیشگی بین اعضای کادر فنی تیم امید همچنان حفظ شود تا به خوبی برنامه‌های مورد نظر را تا هدف نهایی اجرایی کنیم.

رئیس جدید چالش سختی پیش رو دارد

نایب رئیس فدراسیون کشتی در خصوص برگزاری مجمع عمومی و روند انتخابات رئیس جدید فدراسیون هم گفت: مطمئناً با مشخص شدن چهره کاندیداهای انتخابات فدراسیون کشتی که در مهلت مقرر بطور رسمی وارد گود شدند، باید منتظر تعیین زمان برگزاری مجمع باشیم که قاعدتاً باید بعد از تعیین صلاحیت کاندیداها مشخص شود. به نظر من هر فردی که در نهایت با نظر و آرای اعضای مجمع به عنوان رئیس جدید فدراسیون انتخاب شود، کار بسیار سخت و چالش مهمی را پیش رو دارد. کشتی، ورزش اول ایران است و پیشینه‌ای تاریخی و افتخارآمیز دارد، در نتیجه مسئولیت و مدیریت در چنین رشته‌ای بسیار سخت و حساس است.

حفظ آرامش یکی از اولویت‌هاست

کشتی ایران بعد از اتفاقات سال گذشته با فراز و نشیب‌های فراوانی روبرو شد که طبیعتاً تغییراتی را هم در بخش‌های مختلف مدیریتی و اجرایی به دنبال داشت. خوشبختانه بعد از این شرایط پر تلاطم، توانستیم آرامش خوبی را در کشتی شاهد باشیم که این آرامش تا به امروز ادامه داشته است. در نتیجه حفظ این آرامش و ایجاد فضای مطلوب برای اهالی کشتی یکی از مهمترین اولویت‌های رئیس جدید است. او باید به خوبی به این موضوع واقف باشد که پیشرفت برنامه‌های کشتی و دستیابی به افتخارات و موفقیت‌های بزرگ بین المللی، نیازمند تجهیز و آماده سازی کشتی گیران و کادر فنی در فضایی آرام و مناسب است.

توجه خاص به شرایط اقتصادی سال جدید

فدراسیون کشتی را نمی‌توان با برخی از فدراسیون‌های مدال آور و موفق دیگر مقایسه کرد. کشتی دارای رشته‌های مختلف آزاد، فرنگی، پهلوانی، ساحلی و….. است که خوشبختانه در تمامی رشته‌ها نیز توانمندی و افتخارات فراوانی را به یدک می‌کشد. در نتیجه اداره امور این تعداد تیم ملی که در رده‌های سنی مختلف تقسیم شده و حتی کشتی بانوان هم به ان اضافه شده است، کار بسیار سخت و هزینه بری است. حال باید در نظر داشت که در سال جدید با توجه به شرایط حساس اقتصادی و کم و کاستی‌ها مختلف چه مسئولیت سنگینی بر عهده رئیس جدید فدراسیون خواهد بود. او باید بتواند به خوبی در این شرایط مدیریت کند و با بسیاری از محدودیت‌ها چرخ کشتی را در گردن نگه دارد. پس دوباره تاکید می‌کنم که رئیس جدید کار سختی را پیش رو دارد.

تعامل و همدلی مهمترین ابزار موفقیت است

نایب قهرمان المپیک ۲۰۰۴ آتن معتقد است یکی از مهمترین عوامل پیشبرد برنامه‌های رئیس و عوامل اجرایی فدراسیون کشتی، تعامل و همدلی بین تمامی اعضای مسئول در بدنه کشتی است. متولیان فدراسیون، تمامی اعضای کادر فنی تیم‌های ملی و حتی کشتی گیران به خوبی می‌دانند که چه مسئولیت سنگینی بر عهده دارند و با تمام توان سعی خواهند کرد از پس کاری که بر عهده آنها گذاشته شده به نحو احسن برآیند. ما فاصله زمانی زیادی تا رقابتهای جهانی و بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو نداریم در نتیجه باید به بهترین شکل در کنار یکدیگر تلاش کرده و همگی یک هدف را دنبال کنیم. هدف همه ما باید بزرگی و اعتلای کشتی کشور باشد، زیرا هر چه داریم از کشتی است. باید برای کمک به این ورزش ملی، مذهبی و باستانی، کشتی را بالاتر از هر چیزی بدانیم و کمک کنیم پرافتخارترین ورزش کشور بار دیگر در رقابت‌های جهانی و المپیک افتخارآفرینی کند.

باید از پتانسیل‌ها به بهترین شکل استفاده کرد

نایب رئیس فدراسیون کشتی در پایان خاطر نشان کرد: کشتی ایران در اکثر نقاط کشورمان دارای پتانسیل فراوانی است و به ما ثابت شده هرگاه از این نیروهای جوان و آینده دار خوب و به جا استفاده شده با نتایج درخشانی همراه شدیم. بدیهی است رئیس جدید فدراسیون باید به این نکته نیز توجه خاصی داشته باشد و میدان را برای کشف و تربیت قهرمانان آینده باز کند. ما باید از این نیروهای جوان و آینده درا به خوبی حمایت و حراست کنیم تا این کشتی گیران هم در میادین بزرگ باعث سرافرازی ما شوند. کشتی گیران نوجوان و جوان امروز همان نفراتی هستند که باید بزودی در رده بزرگسالان به میدان بروند و در رقابتهای جهانی و المپیک برای ایران کسب افتخار کنند. در نتیجه باید به بهترین شکل از این سرمایه‌های بهره ببریم، چراکه رسیدن کشتی گیران به این مرحله، هزینه و سرمایه زیادی داشته و زحمات زیادی برای آنان کشیده شده است.

نایب قهرمانی در جام جهانی ارزشمند بود

سرمربی تیم کشتی آزاد امید کشورمان در خصوص عملکرد شاگردانش در رقابتهای جام جهانی ۲۰۱۹ روسیه که در رده بزرگسالان برگزار شد گفت: از کسب نایب قهرمانی رضایت دارم. کشتی‌گیران ما به ویژه نفرات جوان در دیدار برابر مغولستان، گرجستان و آمریکا مبارزات خوبی را به نمایش گذاشتند و مسابقه فینال مقابل روسیه هم کشتی‌های سنگینی برای ما بود. باید عملکرد تیم کشتی زیر ۲۳ سال (امید) در رقابت‌های جام جهانی در رده بزرگسالان را مثبت ارزیابی کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید