بازیکن ملی‌پوش سابقم هنرپیشه شد

    کد خبر :513493
بازیکن ملی‌پوش

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران در یک گفتگوی هنری از علاقه خود به هنر نمایش و زادگاهش به‌عنوان قدیمی‌ترین شهر تئاتری کشور کرواسی سخن گفت.

فوتبال در دنیای امروز دیگر تنها به عنوان یک ورزش شناخته نمی‌شود بلکه در مستطیل سبز فوتبال، شاهد حرکات و اتفاقاتی هستیم که این ورزش پرطرفدار را به نوعی با هنر پیوند زده است.

بارها و بارها شاهد هنرنمایی بازیکنان فوق ستاره در زمین فوتبال بوده‌ایم و بسیاری مواقع کار مربیان مطرح فوتبال جهان هنرمندانه دیده شده‌اند. اینکه فوتبال و هنر به ویژه هنرهای نمایشی تا چه حد به هم نزدیک شده‌اند، نکته‌ای است که برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات تیم پرسپولیس تهران درباره آن سخن گفته است.

تماشاگر؛ وجه مشترک فوتبال و هنرهای نمایشی

برانکو درباره پیوند فوتبال و هنرهای نمایشی یعنی سینما و تئاتر، به مهر گفت: فوتبال بخشی از هنر است و نقطه مشترک فوتبالیست‌ها، هنرمندان، اهالی سینما و تئاتر این است که برای رضایت تماشاگران کار می‌کنند. مسابقه فوتبال نیز مثل تئاتر و فیلم برای تماشاگران حکم نمایش را دارد. البته بازیگرانش فرق می‌کند و واقعاً متفاوت است که شما در مقابل ۱۰۰ هزار تماشاگر به طور مستقیم و تحت انواع فشار بخواهید خودتان را نشان دهید.

ورزشکار مانند هنرمند زندگی اجتماعی دارد و دوست دارد در آن زندگی باقی بماند. از قبل هم شاهد بودم که فوتبالیست‌ها معمولاً با هنرمندان شناخته‌شده سینما، تئاتر و موسیقی رابطه نزدیکی داشتند و کارهای همدیگر را دنبال می‌کنند
وی با بیان اینکه ایران کشوری است که مردم آن بسیار احساسی هستند، افزود: بازیکنان تلاش می‌کنند هواداران و کسانی را که به نوعی با فوتبال در ارتباط هستند خوشحال و راضی کنند، این اتفاق در سینما، تئاتر و موسیقی نیز می‌افتد.

برانکو یادآور شد: خیلی از فوتبالیست‌های قدیمی مفسرین فوتبال در تلویزیون هستند که به نوعی یک نمایش است و مثل هنرپیشه‌ها و مجریان برنامه‌ها در مقابل دوربین ظاهر می‌شوند و صحبت‌های خود را ارائه می‌دهند.

سرمربی کروات تیم پرسپولیس با اشاره به اینکه ایران سابقه طولانی در هنر به ویژه تئاتر و سینما دارد و در زمینه فیلم تولیدات بسیاری دارد، اظهار کرد: اگر اشتباه نکنم ایران در بین ۴ یا ۵ کشور دنیا در زمینه تعداد تولید فیلم سینمایی قرار دارد.

بازیکن ملی‌پوش سابقم هنرپیشه شد

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه «متأسفانه زیاد زبان فارسی بلد نیستیم»، افزود: وقتی تلویزیون ایران را نگاه می‌کنم شاهد پخش سریال‌های متعددی هستم. در جشنواره‌های بین‌المللی نیز سینماگران ایرانی جوایز متعددی را از آن خود کرده‌اند.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران یادآور شد: پژمان جمشیدی که ملی پوش سابق خودم بود الان هنرپیشه شده است. ورزشکار نیز مانند هنرمند زندگی اجتماعی دارد و دوست دارد در آن زندگی باقی بماند. از قبل هم شاهد بودم که فوتبالیست‌ها معمولاً با هنرمندان شناخته شده سینما، تئاتر و موسیقی رابطه نزدیکی داشتند و کارهای همدیگر را دنبال می‌کنند.

زندگی در شهری با قدمت تئاتری در کرواسی

برانکو درباره ارتباط خود با تئاتر با توجه به اینکه در اروپای شرقی تئاتر قدمت بالایی دارد هم توضیح داد: همیشه کار من ورزش بوده اما در شهر «واراژدین» زندگی می‌کنم که سابقه حضور تئاتر حرفه‌ای در آن بیش از ۱۱۰ سال است. یعنی از تئاتر ملی شهر زاگرب نیز باسابقه‌تر است. ما وقتی نوجوان بودیم به تماشای تئاتر می‌رفتیم و در دوران تحصیل نیز بارها و بارها به تماشای تئاتر و فیلم می‌رفتیم ولی خودم شخصاً در زندگی ام کار تئاتر نکرده‌ام.

وی تأکید کرد: طرفدار پر و پا قرص تئاتر هستم و خیلی دوستان بزرگ هنرپیشه دارم که خیلی پیش می‌آید گردهم جمع شویم.

این مربی شناخته شده فوتبال ایران ادامه داد: متأسفانه شغلم به گونه‌ای است که خیلی فرصت تماشای تئاتر را ندارم. خانواده من به تماشای آثار تئاتری در کشور خودمان می‌روند ولی متأسفانه خودم فرصت این کار را ندارم.

پانتومیم کار بودن مربیان فوتبال

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پایان سخنان خود با تأکید بر اینکه «مربیان فوتبال پانتومیم کارهای خیلی خوبی هستند»، بیان کرد: در حین بازی به دلیل سر و صدای بالای هواداران امکان اینکه با صدای خود بخواهید به بازیکنان نکته‌ای را بگویید وجود ندارد و در آنجا با حرکات بدن و به نوعی زبان بدن به بازیکنان مفاهیم مدنظر خود را منتقل می‌کنید. بازیکنان نیز با این حرکات آشنا هستند و نکته مدنظر را دریافت می‌کنند. به خاطر همین من همیشه نزدیک خط می‌ایستم که بازیکنان احساس کنند ما یک خانواده‌ایم، جدا از هم نیستیم و یکدیگر را درک می‌کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید