هکرها اطلاعات ۳.۱ میلیون مالک انواع تویوتا و لکسوس را سرقت کردند

    کد خبر :513264
هکرها

تویوتا وقوع دومین حمله هکری به خود را در پنج هفته اخیر تأیید کرده و از سرقت اطلاعات مالکان ۳.۱ میلیون خودروی تویوتا و لکسوس خبر داده است.

به گزارش بازتاب به نقل از زددی نت، پنج هفته قبل شعبه تویوتا در استرالیا از سرقت برخی اطلاعات خریداران تولیدات خود خبر داده بود و حالا دفتر مرکزی تویوتا در ژاپن وقوع حمله هکری مشابهی را تأیید کرده است.

بر همین اساس، هکرها به سیستم‌های فناوری اطلاعات تویوتا نفوذ کرده و داده‌های متعلق به خریداران تولیدات این شرکت خودروسازی در چند زیرمجموعه آن را دزدیده اند. برخی از این زیرمجموعه‌ها از جمله شرکت‌های هولدینگ تویوتا محسوب می‌شوند و برخی دیگر شعبه‌های تویوتا در شهرهای مختلف ژاپن هستند.

سرورهای هک شده در مجموع حاوی اطلاعات ۳.۱ میلیون نفر مشتری تویوتا بوده و تحقیقات در مورد حجم و محتوای دقیق اطلاعات هک شده در جریان است. اگر چه اطلاعات مالی خریدهای مردم بر روی این سرورها ذخیره نشده بودند، اما ظاهراً برخی اطلاعات شخصی مهم دیگر بر روی آنها موجود بوده است.

تویوتا به ماهیت و جزئیات این داده‌های مسروقه اشاره نکرده است اما با صدور اطلاعیه‌ای از تمامی افرادی که داده‌های خصوصی شأن هک شده، عذرخواهی کرده و از بررسی‌های گسترده در این زمینه خبر داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید