بهروز نعمتی: باهنر در لابی گری در و تخته را به هم جوش می داد

  • سیاسی
  • شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ ۸:۲۳
    کد خبر :513226
بهروز نعمتی

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: بعضی از طیف های سیاسی رجزخوانی داشتند و این رجزخوانی هم در جاهای مختلف بوده اما آنچه می شود به آن اتکا کرد رأی مردم است. من فکر می کنم مردم خیلی بیشتر از من و امثال من واقعیت ها را می بینند بنابراین بعید می دانم که این مجلس آینده پایداری تر بشود

بهروز نعمتی از جمله کسانی بود که تحت نام لیست امید به مجلس دهم راه یافت اما بعد به عضویت فراکسیون مستقلان ولایی درآمد. او اخیرا با تأسیس یک حزب مقدمات حضور در صحنه انتخابات مجلس آینده را تدارک دید.

مشروح گفتگوی نامه نیوز با بهروز نعمتی را در ادامه بخوانید.

سال 98 انتخابات مجلس یازدهم برگزار می شود، به نظر شما شاهد رقابت چند قطبی خواهیم بود؟

انتخابات آینده بین اصلاح طلبان، اصولگرایان و مستقلان معتدل سه قطبی خواهد بود و این سه طیف ترکیب مجلس آینده را خواهند داشت. اینکه سهم کرسی های هر قطب چقدر شود بستگی به رأی و اقبال مردم دارد. مردم از وضعیت کشور مطلع هستند بنابراین تصمیم می گیرند چه اتفاقی باید بیفتد.

به لحاظ تعداد اعتدالی های مجلس کاهش خواهند یافت یا تغییر نمی کند؟

ترکیب و وزن هر سه جناح اعتدال، اصولگرا و اصلاح طلب هم اکنون در مجلس برابر است. البته در مسیر رقابت ها ممکن است ائتلافی پیش آید و همان ائتلاف 94 ادامه داشته باشد.

یعنی دوباره اعتدال و اصلاحات با هم در انتخابات مجلس ائتلاف می کنند؟

بله امکان دارد که این طور شود. البته با یک مانیفست جدید و روشن تر از گذشته که سهم هر طرف مشخص باشد.

شما به عنوان یکی از طیف های اعتدالی با اصلاح طلبان وارد رایزنی شدید؟

بالاخره کج دار مریض و غیررسمی مذاکراتی وجود دارد.

با شخص آقای عارف در مجلس یا با افراد دیگر این رایزنی ها انجام می شود؟

با افراد مختلف بحث هایی شده است.

از مجلسی ها بودند یا خارج مجلس؟

هم در مجلس و در هم خارج مجلس بحث هایی وجود دارد.

آقای لاریجانی از قم می آید یا از تهران؟

اطلاع ندارم.

برخی از تندروهای اصولگرا شاهد و خوشحالند و می گویند «هم مشارکت مردم در انتخابات کم خواهد بود و هم مردم روی خود را از اصلاح طلبی برگرداندند» بنابراین آنها پیروز می شوند، آیا به نظر شما مجلس آینده پایداری تر می شود؟

معمولا بعضی از طیف های سیاسی رجزخوانی داشتند و این رجزخوانی هم در جاهای مختلف بوده اما آنچه می شود به آن اتکا کرد رأی مردم است. من فکر می کنم مردم خیلی بیشتر از من و امثال من واقعیت ها را می بینند بنابراین بعید می دانم که این اتفاق بیفتد.

برخی شما را از «لابی من» های جدید مجلس می دانند، آیا توانستید به پای آقای باهنر برسید؟

من یک نماینده معمولی هستند هیچ توانمندی بیشتر از سایر نمایندگان ندارم. آقای باهنر یک شخصیت بارز سیاسی است. ما خیلی با آقای باهنر فاصله داریم.

رایزنی و لابی گری از خصایص مجلس است.

بالاخره در موضوعات مختلف طبیعی است که نمایندگان با هم مذاکره می کنند، طیف های مختلف با هم می نشینند، جمع بندی هایی را انجام می دهند اما من چنین نقشی را ندارم.

به نظر شما کسی از نمایندگان حاضر توانسته جای آقای باهنر را در لابی گری پر کند؟

بالاخره با توجه به جایگاهی که تعدادی از همکاران در مجلس دارند، به نوعی می شود گفت این کار دارد توسط عده ای از همکاران ما در مجلس انجام می شود اما خوب آقای باهنر خاص بود. به اعتقاد من آقای باهنر طوری بود که تخته و آهن را به هم جوش می زد. البته چنین کسانی که مثل آقای باهنر در مجلس فعلی حضور داشته باشند، هستند ولی اسم نمی برم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید