قرقیزستان و روسیه هیچ اختلاف نظری ندارند

    کد خبر :513028
قرقیزستان و روسیه

رئیس جمهور قرقیزستان اعلام کرد که کشورش هیچ اختلاف نظری درباره مسائل روابط دوجانبه و همچنین مسائل بین‌المللی با روسیه ندارد.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، «سارانبای جین بیک اف» رئیس جمهور قرقیزستان که در شهر «بیشکک»، پایتخت این کشور میزبان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه است، پس از مذاکرات دوجانبه با همتای روس خود وارد جلسه خبری با خبرنگاران شد.

در این نشست، رئیس جمهور قرقیزستان، روسیه را شریک قابل اعتماد کشورش عنوان کرد و گفت دو کشور برای توسعه همکاری‌های مهم و بلندمدت آماده هستند.

جین بیک اف همچنین در این نشست اعلام کرد که کشورش هیچ اختلاف نظری درباره مسائل روابط دوجانبه و همچنین مسائل بین‌المللی با روسیه ندارد.

در نشست خبری رؤسای جمهور روسیه و قرقیزستان، ولادیمر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز قرقیزستان را شریک استراتژیک عنوان کرد و گفت: دو کشور از اعضای سازمان پیمان امنیت جمعی هستند که همکاری در این سازمان باعث تقویت همکاری دو کشور در عرصه بین المللی خواهد شد.

پوتین همچنین با مهم توصیف کردن این سفر، از توسعه همکاری میان مسکو و بیشکک در زمینه نظامی و آموزشی خبر داد.

لازم به ذکر است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه با هدف انجام یک سفر کاری از روز پنجشنبه در بیشکک، پایتخت قرقیزستان به سر می‌برد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید