آمریکا: با مالزی، سنگاپور و هند، درباره ریسک‌های ذاتی تجارت با ایران گفتگو خواهیم کرد

    کد خبر :512977
آمریکا

یکی از معاونان وزارت خزانه داری آمریکا با اشاره به تشدید فشار تحریم‌ها علیه ایران، به کشور‌های مالزی و سنگاپور درباره روش‌های گوناگون ایران برای معاملات نفتی هشدار داد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، سیگال مندلکر معاون امور تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا در گفتگو با خبرنگاران در سنگاپور اعلام کرد واشنگتن به دنبال آن است تا سطح هوشیاری مالزی، سنگاپور و بقیه کشور‌ها را نسبت به تجارت نفتی با ایران و تبعات سرپیچی از تحریم‌های آمریکا بالا ببرد.

وی تاکید کرد که آمریکا طی هفته گذشته فشار‌های شدید بیشتری بر ایران وارد کرده است.

مندلکر افزود: «این خیلی مهم است که این کشور‌ها دید مهمی در مورد راه‌هایی داشته باشند که نظام ایران برای فریب جامعه جهانی در ارتباط با ارسال نفت به کار می‌بندد.»

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت که در مذاکرات پیش رو با مقامات مالزی، سنگاپور و هند، درباره ریسک‌های ذاتی تجارت با ایران گفتگو خواهد کرد.

او در آخر تاکید کرد که ایالات متحده در حال اعمال فشار حداکثری بر دولت ونزوئلا نیز هست.

چند روز پیش برایان هوک مشاور ارشد وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن معافیت‌های تحریمی ایران را برای هیچ کشوی تمدید نخواهد کرد.

وی درباره تمدید معافیت به هشت کشور برای ادامه خرید نفت از ایران گفت: سیاست آمریکا این است که درصدد اعطای معافیت نفتی بیشتر نیستیم. اعطای معافیت به هشت کشور با هدف جلوگیری از وارد آمدن شوک به بازار جهانی نفت و افزایش شدید قیمت آن بود.

پس از این اظهارات، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با انتقاد شدید از هوک که مسئول گروه ویژه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا نیز می‌باشد، وی را فردی مبتلا به بیماری مزمن «ایران آزاری» توصیف کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید