هشدار آمریکا به شرکت های نفتی در سراسر جهان: قراردادهایتان را با ونزوئلا فسخ نکنید، تحریم می شوید

    کد خبر :512905
هشدار آمریکا به شرکت های نفتی در سراسر جهان

خبرگزاری رویترز می‌گوید که ایالات متحده به شرکت‌های نفتی و پالایشی در سراسر جهان اعلام کرده که قراردادهای بیشتری را با ونزوئلا فسخ کنند یا در غیر این صورت با تحریم‌های آمریکا مواجه خواهند شد، حتی اگر تجارت آنها شامل مواردی نباشد که واشینگتن قبل از این آنها را ممنوع اعلام کرده.

این گزارش روز پنج‌شنبه ۸ فروردین به نقل از سه منبع مطلع منتشر شده است و می‌گوید که وزارت خارجه آمریکا این هشدار را در همین هفته به شرکت‌های خارجی داده است.

واشینگتن تلاش می‌کند با پشتیبانی از خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون در ونزوئلا ، نیکلاس مادورو را از قدرت کنار بزند.

در این راستا ایالات متحده تحریم‌های جدیدی را علیه صنعت نفت ونزوئلا تصویب کرده، اگرچه هنوز برخی شرکت‌ها از هند، روسیه و اروپا به این کشور سوخت می‌رسانند. اما رویترز به نقل از منابع خود می‌نویسد که وزارت خارجه آمریکا به این شرکت‌ها صراحتا گفته که هر گونه تجارت نفت با ونزوئلا، خواه مستقیم، خواه غیرمستقیم یا تهاتر تخلف محسوب می‌شود.

یکی از این منابع خبری اظهار داشت: «این شیوه‌ای است که ایالات متحده این روزها به آن روی آورده است. آنها قوانینی را به رشته تحریر درآورده‌اند و حالا با تو تماس می‌گیرند که توضیح دهند قوانین نانوشته‌ای نیز وجود دارد که باید از آن تبعیت کنی.»

مجموع صادرات نفت ونزوئلا در نخستین ماه تحریم‌ها از یک و نیم میلیون بشکه در روز به ۹۲۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت. این میان روسیه از مهم‌ترین حامیان دولت مادورو محسوب می‌شود.

روز پنج‌شنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، خواستار خروج نیروهای نظامی روسی شد که در روزهای اخیر در ونزوئلا مستقر شده‌اند. روسیه اما در پاسخ اعلام کرد که صرفا در راستای توافق‌نامه همکاری نظامی با ونزوئلا، شماری از متخصصان خود را به این کشور اعزام کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید