فروش تسلا مدل 3 در اروپا از مرسدس بنز و بی‌ ام‌ و پیشی گرفت

  • خودرو
  • پنجشنبه ۸ فروردین ۱۳۹۸ ۱۷:۲۵
    کد خبر :512846

طبق آمار فروش ارائه شده در ماه دوم ۲۰۱۹ در اروپا، تسلا مدل ۳ موفق به شکست بی‌ام‌و سری ۳ و مرسدس بنز C کلاس شده است.

تسلا مدل ۳ موفق به‌کسب رکورد پرفروش‌ترین خودرو اروپا در کلاسی شد که با نام خودروهای لوکس میان‌رده شناخته می‌شود. این دستاوردی بسیار بزرگ برای کارخانه کالیفرنیایی تسلا است. نکته جالب این است که تسلا مدل ۳ هنوز در بازار انگلستان عرضه نشده و قرار است به‌زودی نسخه فرمان راست آن معرفی شود.

این آمار براساس فروش خودروهای موجود در این کلاس در ماه دوم ۲۰۱۹ به‌دست آمده است. برای آنکه موفقیت فروش تسلا مدل ۳ را بهتر درک کنیم، باید بگوییم که این خودرو در رقابت با رقبای آلمانی قدرتمندی همچون بی‌ام‌و سری ۳، آئودی A4 و مرسدس بنز C کلاس پیروز شده است. اینطور به نظر می‌رسد که تسلا مدل ۳ اکنون تمامی غول‌های آلمانی کلاس خود را شکست داده است. همان‌طور که انتظار می‌رفت، تسلا مدل ۳ تمامی رقبای الکتریکی خود را هم شکست داده؛ اما بدون شک مهم‌ترین دستاورد این خودرو شکست دادن حریفان قدرتمند بنزینی خود در کلاس خودروهای لوکس میان‌رده بوده است.

در ماه دوم ۲۰۱۹، تسلا موفق به فروش ۳۶۵۷ نمونه مدل ۳ در اروپا شد که همین رقم این شرکت را از بسیاری از خودروسازهای مطرح بالاتر قرار می‌دهد. خودروهای که از تسلا مدل ۳ فروش کمتری داشتند عبارت‌اند از: رنو زویی، نیسان لیف، بی‌ام‌و i3، هیوندای کُنا، مرسدس بنز C کلاس، بی‌ام‌و سری ۳ و آئودی A4. فیلیپ مونز، آنالیزور بخش جهانی سایت Jato Dynamics عقیده دارد که این مقدار از تقاضا برای تسلا مدل ۳ بسیار عجیب است.

او عقیده دارد که در اروپا فروش یک خودرو تازه بعد از گذشت ۴ یا ۵ ماه به میزان مطلوب می‌رسد. این بدین معنی است که فروش تسلا مدل ۳ در ماه‌های آینده هم به‌احتمال زیاد افزایش خواهد یافت. به‌گفته مونز:

همان‌طور که در آمریکا دیدیم، تسلا بازار اروپا را هم تکان داده است. تاثیرگذاری فروش مدل ۳ به سرعت عمل خودروساز‌های آلمانی، ولوو و جگوار-لندرور بستگی دارد که چه زمانی خودروی الکتریکی جدیدی را وارد بازار اروپا خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید