اراده مجلس و شهرداری برای رونق تئاتر در قلب تهران

    کد خبر :512759
تئاتر

شامگاه چهارشنبه ۷ فروردین، در روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، تماشاخانه سنگلج میزبان شهردار منطقه ۱۲ و نماینده عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بود.

شامگاه چهارشنبه ۷ فروردین در مراسمی که به مناسبت روز ملی تئاتر در تماشاخانه سنگلج برگزار شد، علی‌محمد سعادتی شهرداری منطقه ۱۲ و طیبه سیاوشی نماینده کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به عنوان مهمانان ویژه حضور داشتند.

در این مراسم نسیم ادبی بازیگر سینما و تئاتر پیام تبریک محمدعلی کشاورز به مناسب روز ملی تئاتر را قرائت کرد. کشاورز در پیام خود ضمن تبریک نوروز، سال نو تئاتر را برای همه اهل تئاتر فرخنده دانست و آرزو کرد تا در سال جدید تئاتر اتفاقات بهتری برای این هنر رخ دهد و صحنه‌های نمایش رونق بیشتری داشته باشند.

به گزارش مهر، در ادامه علی‌محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲ تهران طی سخنانی با تبریک روز ملی تئاتر، بر اهمیت این هنر در منطقه ۱۲ تأکید کرد و گفت: این منطقه قلب تهران است، خاستگاه تاریخ مهم ایران و بسیاری از بزرگان عرصه‌های مختلف بوده است. همچنین قلب تهران بستر شکل‌گیری و گسترش تئاتر این کشور بوده است.

وی با اشاره به اولین سالن‌های تئاتر که همگی در منطقه ۱۲ قرار دارند، بیان کرد: هنر تئاتر برای ما نیز حائز اهمیت است به همین دلیل با درخواست مدیریت تماشاخانه سنگلج، ظرف چند ماه نمای تماشاخانه مرمت شد.

سعادتی در ادامه از حضور نماینده کمیسیون فرهنگی مجلس در مراسم روز ملی تئاتر ابراز خرسندی کرد و گفت: امید داریم مجلس به کمک شهرداری بیاید تا بتوانیم گام‌های مثمرثمری برای رونق دوباره تئاتر در قلب تهران برداریم.

عزت‌اله مهرآوران از هنرمندان حاضر در این مراسم با تبریک نوروز، ناراحتی و غم خود را در جریان سیل کشور ابراز کرد و برای هموطنان سیل‌زده طلب صبر کرد. مهرآوران به همین منضور شعر «آی آدم‌ها» اثر سهراب سپهری را خواند.

سپس طیبه سیاوشی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تبریک روز ملی تئاتر از حضور در چنین جمعی ابراز خرسندی کرد و گفت: امید داریم که در آینده شاهد اتفاقات مثمرثمر در حوزه تئاتر باشیم.

وی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس نسبت به رونق تئاتر دغدغه‌مند است، افزود: مجلس نیز در این زمینه اقدامات لازم را انجام خواهد داد. در تلاش هستیم تا بتوانیم کاری برای خانواده تئاتر انجام دهیم. اهمیت هنرهای نمایشی برای کمیسیون فرهنگی بسیار بالاست و به همین دلیل سعی بر آن داریم که با افزایش بودجه تئاتر گام موفقی در راستای رونق این هنر و کمک به اهل تئاتر برداریم.

این مراسم پیش از اجرای نمایش «وقایع اتفاقیه» به کارگردانی شهرام عبدلی و نویسندگی علی موسویان در لابی تماشاخانه سنگلج برگزار شد. شهردار منطقه ۱۲ نیز پس از مراسم به تماشای این نمایش نشست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید