ادعای پمپئو: با نفوذ بی‌سابقه ایران در عراق مواجه هستیم

    کد خبر :512668
پمپئو

وزیر خارجه آمریکا در کنگره گفت که واشنگتن با نفوذ بی‌سابقه ایران در عراق مواجه است.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه طی جلسه پرسش و پاسخ در کنگره به موضوعات مختلف اشاره کرد.

وی در این جلسه به موضوع قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار سعودی پرداخت و گفت: تمام بخش‌های دولت آمریکا به تلاش خود برای شناسایی عاملان قتل جمال خاشقچی و مجازات آنها در هر پستی که باشند ادامه خواهند داد.

پامپئو با اشاره به این موضوع که تا کنون به نوار قتل خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول گوش نداده، ابراز اطمینان کرد که بعد از ظهر چهارشنبه و پنجشنبه اطلاعات جدیدی را درباره پرونده قتل خاشقچی دریافت خواهد کرد.

به گزارش فارس،خاشقچی ۵۹ ساله آخرین بار روز ۱۰ مهرماه (۲ اکتبر) در حال ورود به ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول دیده شد و بعد از آن رسانه‌ها ابتدا گزارش دادند که او ناپدید شد اما در نهایت با فشار مقام‌ها و رسانه‌های ترکیه‌ای و همچنین برخی رسانه‌های آمریکایی، ریاض به قتل و مثله شدن او در کنسولگری توسط یک تیم ۱۵ نفره سعودی اذعان کرد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه این جلسه به دفاع از عربستان سعودی در جنگ علیه یمن پرداخت و گفت: سعودی‌ها این حق را دارند که در برابر موشک‌های حوثی‌ها از خود دفاع کنند همانطور که ما این حق را زمانی که موشک به سوی شهرهایمان شلیک می‌شود داریم و ایران ریشه این مشکل است.

پامپئو گفت که واشنگتن امروز و در مقایسه با دولت‌های پیشین آمریکا با نفود بی سابقه ایران در عراق مواجه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید