توفان «ایدای» یکهزار نفر را در موزامبیک به کام مرگ کشید

    کد خبر :512321
توفان ایدای

از میزان تلفات جانی و مالی فاجعه گردباد «ایدای» در جنوب شرقی آفریقا هنوزاطلاع دقیقی در دست نیست اما موزامبیک از کشته شدن دست‌کم یکهزار نفر در این حادثه خبر داده است.

به گزارش بازتاب به نقل از یورو نیوز، توفان ایدای با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت سواحل آفریقا را درنوردید و صلیب سرخ از ویرانی ۹۰ درصد شهر بندری بیرا خبر داده است.

هزاران ساختمان در موازمبیک ازجمله بیمارستان‌ها و مدارس، به کلی ویران شده‌اند. بسیاری از خیابان‌ها، پل‌ها و مزارع کشاورزی از بین رفته‌اند. بیش از یک هفته است که شهر بیرا، با جمعیتی حدود ۵۰۰ هزار نفر از برق محروم مانده است.

علاوه برا «، ارتباط با بسیاری از مناطق سیل‌زده تنها از طریق راه‌های هوایی ممکن است و سخنگوی سازمان ملل متحد هشدار داد که طغیان رودخانه‌های فلات موزامبیک منجر به ایجاد به اصطلاح «دریاهای محصور» گشته و نیروهای امداد به سختی می‌توانند به مناطق سیل‌زده راه یابند.

مالاوی کشور همسایه موزامبیک نیز از این فاجعه در امان نمانده و ۵۶ نفر در گردباد ایدای جان خود را از دست دادند. به گفته سازمان ملل متحد بیش از ۹۰۰ هزار نفر از این فاجعه آسیب دیده‌اند و ۸۳ هزار نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید