اوضاع اقتصادی منطقه یورو ضعیف‌تر شد

    کد خبر :511903
اقتصادی منطقه یورو

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد عملکرد اقتصادی منطقه یورو در سطح ضعیف‌تری از آن چه تصور می‌شد کاهش یافته است.

به دنبال رسیدن سطح رشد فعالیت کارخانه‌های اروپایی به پایین‌ترین سطح شش سال اخیر، محیط کسب و کار در منطقه یورو نامساعدتر از چیزی است که پیش تر تصور می‌شد.

بانک مرکزی اروپا در اقدامی ناامیدکننده اعلام کرد برنامه خود برای افزایش نرخ بهره را تا سال ۲۰۲۰ به تعویق انداخته است و به بانک‌های کشورهای عضو منطقه یورو بسته‌های وام ارزان جدیدی برای احیای اقتصادی پیشنهاد خواهد داد.

شاخص مدیران خرید اروپایی که یکی از نشانگرهای سلامت فعالیت‌های اقتصادی در سطح منطقه یورو محسوب می‌شود با ۰.۱ درصد کاهش در مقایسه با ماه قبل به ۵۱.۹ واحد رسیده است.

برت کولین، کارشناس مؤسسه آی ان جی در همین رابطه گفت: کاهش شاخص مدیران خرید نشان دهنده افزایش شمار مشکلات اقتصادی سر راه منطقه یورو است.

چشم‌انداز ناامیدکننده منطقه یورو باعث سرافکندگی سیاست‌گذاران شده است، چراکه منطقه یورو هموار یکی از پیشروترین و نیرومندترین اقتصادهای جهانی در سال‌های اخیر محسوب می‌شد.

در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ رشد اقتصادی منطقه یورو تنها ۰.۲ درصد بوده است. بانک مرکزی اروپا و صندوق بین‌المللی پول نیز در هفته‌های اخیر گزارش داده‌اند ابرهای تیره آسمان اروپا را فرا گرفته‌اند.

کمترین رشد اقتصادی منطقه یورو در سال‌های اخیر مربوط به سه ماهه نخست سال ۲۰۰۹ بود که رشد اقتصادی این منطقه به تقریباً منفی سه درصد رسید.

در ماه فوریه برای دومین ماه متوالی تولیدات صنعتی آلمان که بزرگ‌ترین اقتصاد منطقه یورو محسوب می‌شود کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، تولیدات فرانسه که دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو محسوب می‌شود نیز در ماه فوریه به میزان غیر منتظره‌ای کاهش یافته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید