مراقب کلاهبرداران نوروزی باشید!

    کد خبر :511754
خرید اینترنتی

افراد سودجو با استفاده از عدم آگاهی افراد، اقدامات شوم خود را در فضای مجازی دنبال می‌کنند، به همین دلیل کاربران باید حتماً از فروشگاه‌هایی که نماد اعتماد الکترونیکی دارند، خرید کنند و نکات مربوط به امنیت درگاه‌های بانکی را جدی بگیرند.

 ایام نوروز و سفرهای نوروزی و خریدهای شهروندان، از بلیت‌های سفرهای نوروزی تا خرید در این مسافرت‌ها، فرصت مناسبی را برای سوء‌استفاده‌گران و سودجویان فراهم می‌کند تا به واسطه شگردهای مختلف در فضای مجازی به کلاهبرداری و سرقت مال دیگران اقدام کنند. در همین راستا پلیس فتا هشدارهایی در خصوص مهمترین نوع کلاهبرداری‌های مجازی در ایام نوروز داده است.

کلاهبرداران با راه‌اندازی سایت‌های جعلی که شبیه به سایت‌های اصلی است، به ربودن اطلاعات افراد، اغلب برای سوءاستفاده‌های مالی اقدام می‌کنند؛ در این شیوه که اصطلاحات به فیشینگ معروف است از طریق اطلاعات وارد شده توسط کاربران در صفحات جعلی حساب‌های بانکی قربانیان خالی می‌شود؛ بنابراین کاربران هنگام مراجعه به سایت‌ها برای خرید، باید به وجود نماد اعتماد الکترونیکی دقت کنند.

همچنین کاربران نباید به افراد آنلاین در شبکه‌های اجتماعی که اقدام به عرضه کالا و خدمات می‌کنند، اعتماد کنند بلکه لازم است حتماً از فروشگاه‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند، خرید کرده و نکات مربوط به امنیت درگاه‌های بانکی را جدی بگیرند.

ارائه‌دهندگان خدمات وب، اینترنت‌های باز و رایگان را بدون انجام برخی از تنظیمات ایمنی، در اختیار کاربران قرار می‌دهند، در واقع هر فردی که وارد این مکان‌ها شود، می‌تواند بدون پرداخت هزینه و وارد کردن رمز عبور، از اینترنت استفاده کنند.

به گزارش ایسنا،مسافران نوروزی دقت داشته باشند با توجه به این‌که اتصال به برخی از اینترنت‌های باز و رایگان عموماً بدون مرز عبور صورت می‌گیرد، لازم است کارهای مهم و حساس خود مثل بانکداری الکترونیک، چک کردن ایمیل و … را از طریق اینترنت‌های باز انجام ندهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید