اجرای برنامه‌های هنری در نوروزگاه‌ها با محوریت شهرداری‌ها

    کد خبر :511263
برنامه‌های هنری در نوروزگاه‌ها

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به اجرای پویش ملی «بهار در بهار» با شعار شهروند شاد – ایران آباد در شهرها و روستاها طی تعطیلات نوروزی گفت: در تعطیلات نوروز امسال شاهد اجرای برنامه‌های هنری در فضاهای عمومی شهر و روستا در قالب نوروزگاه‌ها، ایستگاه‌های خدمات فرهنگی و اجتماعی توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هستیم.

مهدی جمالی نژاد در در بازدید از ایستگاه‌ها و ستادهای استقبال نوروزی در مسیر زاهدان به میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: پویش ملی «بهار در بهار» درپی ابلاغ دستورالعمل ساماندهی و ارتقای خدمات سفر ویژه نوروز ۹۸ از سوی عبدالرضا رحمانی فضلی – وزیر کشور و با توجه به فرارسیدن ایام آغاز سال نو و فصل بهار و لزوم ارتقای نشاط اجتماعی و امید آفرینی در جامعه و گرامیداشت شایسته اعیاد ملی و مذهبی و روز طبیعت تدوین شده است.

وی اضافه کرد: نوروز ۱۳۹۸ مقارن با ماه پربرکت رجب است و بر این اساس مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، نوروزگاه‌ها و ایستگاه‌های خدمات اجتماعی و فرهنگی شهرها و روستاها برنامه‌های مختلفی را در جهت ایجاد فضایی پرنشاط و شاداب با توجه به تقارن تعطیلات نوروزی و اعیاد پربرکت ماه رجب برگزار می‌کنند.

جمالی‌نژاد افزود: اجرای برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری در فضای عمومی شهرها و روستاها با توجه به آیین و رسوم هر منطقه می تواند موجب ایجاد روحیه نشاط و امید و ارتباط بیشتر هموطنان با یکدیگر شود. لذا شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از طریق ارایه خدمات متنوع در ایستگاه‌های خدمات اجتماعی و فرهنگی و سایر امکانات اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای می‌توانند بهترین عملکرد را در این حوزه داشته باشند.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصریح کرد: از شهرداری‌ها خواسته شده زمینه ایجاد و تقویت بازارچه‌های عرضه صنایع دستی و محصولات تولیدی خانگی حسب مفاد قانون حمایت از مشاغل خانگی و برگزاری تورهای گردشگری شهری و کاروان‌های گردشگری را فراهم کنند.

جمالی‌نژاد همچنین از رصد و نظارت بر فعالیت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای ارایه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی درکمیته هماهنگی امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های ستاد مرکزی خدمات سفرهای نوروزی در وزارت کشور خبر داد.

اجرای موفق طرح‌های بازآفرینی نیازمند همکاری همه جانبه است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در ادامه سفر به استان سیستان و بلوچستان گفت: به منظور اولویت‌بندی و تمرکز بر برنامه‌های باز آفرینی در زاهدان برای سه محله هدف اقدامات و برنامه های مربوطه طراحی شده و در دست انجام است.

وی اضافه کرد: از سال ۱۳۹۵ تاکنون اقدامات قابل توجهی توسط دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها برای ساماندهی وضع موجود انجام شده اما به دلیل ابعاد گسترده محرومیت در این مناطق پاسخگوی تمامی نیازهای ساکنان این مناطق نبوده است.

به گزارش ایسنا،،جمالی‌نژاد با بیان اینکه این محله‌ها دارای نیازمندی‌های فوری و جدی بخصوص در حوزه زیرساخت‌های آموزشی، بهداشتی، درمانی و خدماتی هستند، گفت: طرح بازآفرینی شهری از اولویت‌های دولت است و شهرداری‌ها باید زمینه اختصاص منابع دولتی در نظر گرفته شده برای این موضوع را در همکاری با ادارات راه و شهرسازی فراهم کنند.

رییس سازمان شهرداری‌ها با بیان اینکه اجرای موفق طرح‌های بازآفرینی نیازمند همکاری و همفکری تمامی دستگاه‌های دولتی مرتبط، شهرداری‌ها، بخش خصوصی و شهروندان است، اظهارکرد: توجه به طرح بازآفرینی شهری به دلیل تامین مسکن، کاهش خطرات زلزله، تغییر چهره شهر و اشتغال‌زا بودن بااهمیت است.

براساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، جمالی نژاد همچنین بر تقویت ساختار ستاد بازآفرینی شهری استان سیستان و بلوچستان، تعیین مجری طرح ساماندهی مناطق حاشیه نشین با توجه به توانمندی و در اختیار داشتن تجهیزات، تأمین منابع اعتباری مورد نیاز، ایجاد و تقویت دفاتر تسهیلگری، اجرای طرح تفصیلی توسط مجری معتبر، پایش تصرفات غیرقانونی و حفاظت از اراضی و انجام مطالعات مناطق حاشیه نشین و طراحی تفصیلی آن‌ها تاکید کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید