نرخ بیکاری انگلیس در پایین‌ترین سطح ۴۴ سال اخیر

    کد خبر :510994
نرخ بیکاری انگلیس

در سه ماهه منتهی به ژانویه ۲۰۱۹، نرخ بیکاری انگلیس به ۳.۹ درصد کاهش یافت.

این نرخ بیکاری که پایین‌ترین نرخ از سال ۱۹۷۵ محسوب می‌شود ۰.۱ درصد کمتر از نرخ ۴ درصدی است که قبلاً پیش‌بینی می‌شد. شمار بیکاران در این مدت با ۳۵ هزار نفر کاهش و شمار فرصت‌های شغلی ۲۲۲ هزار مورد افزایش یافته است. بنابر اعلام مرکز آمار انگلیس در طی این مدت پرداخت‌ها ۳.۴ درصد افزایش یافته است و به بالاترین سطح خود در یک دهه اخیر رسیده است.

در حال حاضر حدود ۱.۳۴ میلیون بیکار در انگلیس وجود دارد که ۳۵ هزار نفر کمتر از رقم ثبت شده در اوت ۲۰۱۸، ۱۱۲ هزار نفر کمتر از مدت مشابه سال قبل است. هم چنین شمار کسانی که بر سر کار خود حاضر می‌شوند با ۲۲۲ هزار نفر افزایش در مقایسه با ماه اوت سال قبل ۴۷۳ هزار نفر افزایش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ۳۲.۷۱ میلیون نفر افزایش یافته است. این بزرگ‌ترین میزان اشتغال زایی سه ماهه از سال ۲۰۱۵ نیز محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از تریدینگ اکونومیکس،در این مدت نرخ اشتغال انگلیس به ۷۶.۱ درصد افزایش یافته است. از ۸.۵۵ میلیون انگلیسی که در بازار کار این کشور هیچ گونه فعالیتی ندارند، ۳.۲۹ میلیون نفر مرد و ۵.۲۶ میلیون نفر زن هستند. نرخ عدم فعالیت اقتصادی در شرایطی به ۲۰.۷ درصد رسیده است که پایین‌ترین نرخ از زمان ثبت این آمار در سال ۱۹۷۱ محسوب می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید