بخشنامه نوروزی مدیریت بحران به استان‌های سراسر کشور

    کد خبر :510845
بخشنامه نوروزی

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از ابلاغ بخشنامه آمادگی مدیریت بحران استان‌های سراسر کشور در ایام نوروز ۹۸ خبر داد.

اسماعیل نجار  دراین باره گفت: در راستای ایجاد هماهنگی و انسجام میان دستگاه‌های مختلف کشور در خصوص مراحل چهارگانه مدیریت بحران کشور و ایجاد آمادگی و پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی، امدادی، عملیاتی، خدماتی و … برای حوادث احتمالی در نوروز ۹۸ طرحی به تمام استان‌های کشور ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه این بخشنامه در ۱۱ بند صادر شده است، گفت: تمامی استان‌های کشور موظف شده اند تا گزارشی از عملکرد روزانه و حوادث هر روز را به طور مستمر به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال کنند.

نجار با بیان اینکه توجه به ایمنی نمایشگاه‌های نوروزی، اقامتگاه‌های مسافران و … نیز در این ابلاغیه مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: تمامی استان‌ها موظف شده‌اند تا بر ایمنی فضاهای عمومی و نمایشگاه‌ها و فضاهای ثابت و موقت در ایام نوروز نظارت دقیقی داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: همچنین مقرر شد که با توجه به عدم آشنایی برخی از مسافران نوروزی با مخاطرات مقصد خود، تاکید شده تا نقاط حادثه خیز در بستر و حریم رودخانه‌ها، نقاط گردشگری و پرتردد و … آشکار سازی شده و علائم هشدار دهنده در اطراف آن نصب شود.

نجار با اشاره به خطراتی همچون آتش سوزی جنگل‌ها و … گفت: در مورد اتخاذ تدابیر مناسب در تفرجگاه‌ها و جنگل‌ها نیز تأکیدات لازم انجام و مقرر شده تا ترتیبی اتخاذ شود که از وقوع چنین حوادثی در تفرجگاه‌ها و جنگل‌ها و … جلوگیری و در صورت وقوع در کوتاه‌ترین زمان مقابله شود.

وی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی به موقع هشدارها در مناطق مختلف گفت: لازم است که اخطاریه‌ها و هشدارهای سازمان هواشناسی نیز سریعاً اطلاع رسانی شده و از طریق رسانه‌ها و دیگر ابرازها هشدارهای لازم به شهروندان ارائه شود.

به گفته رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، دستگاه‌های مسئول نیز موظف شده‌اند که با توجه به وقوع حوادث جوی و بارش نزولات آسمانی در فصل بهار نسبت به لایروبی مسیل ها و رودخانه‌ها اقدام کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید