ویژه‌ برنامه‌های نوروزی شهرداری در دریاچه خلیج فارس

    کد خبر :510715
دریاچه خلیج فارس

مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران با بیان اینکه برنامه‌های متعدد فرهنگی برای گردشگران نوروزی تدارک دیده شده است و این برنامه‌ها از ۱۰صبح تا ۲ بامداد برگزار خواهد شد، گفت: مهمترین اولویت ما، تزریق نشاط و آرامش به گردشگران نوروزی و جامعه هدف است تا هم میهنان از بستر مناسب دریاچه خلیج‌فارس که سومین مقصد گردشگری تهران است، به طور مطلوب بهره‌مند شوند.

مرتضی احمدی در جمع خبر نگاران درباره برنامه های نوروزی در این دریاچه گفت: شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران به عنوان متولی بهره برداری دریاچه خلیج فارس برای اولین بار در نوروز ۹۸ برنامه های متنوع و مفرحی را برای میزبانی گردشگرانی که هر ساله از سراسر کشور به این دریاچه مراجعه می‌کنند؛ تدارک دیده است.

احمدی ادامه داد: برآورد ما این است که در نوروز ۹۸ بیش ازدو میلیون بازدید کننده از این دریاچه وجود خواهد داشت؛ بنابر این با توجه به برنامه ویژه‌ای که شهرداری منطقه ۲۲ در استیج غربی دریاچه تدارک دیده است، شرکت عمرانی برای اولین بار برنامه‌های متنوعی اعم از اجرای تئاتر و نمایش‌های خیابانی که با مشارکت مردم اجرا خواهد شد، لحاظ کرده است. همچنین گروه های موسیقی خیابانی، شاهنامه خوانی، جشنواره بادبادک‌ها، مراسم نورافشانی به مدت ۱۰ شب، موسیقی زنده در فضای باز و … جهت پذیرایی از گردشگران و شهروندان تدارک دیده است. همکاری ما نیز با گروه‌هایی است که سابقه خوبی در زمینه فعالیت خود داشته‌اند.

وی اظهار کرد: از آنجایی که بعضی از برنامه‌ها نیاز به اخذ مجوز از مراجع ذیربط دارند و پیگیری اخذ مجوزها در دستور کار قرار گرفته است برنامه ریزی‌ها انجام شده که پس از قطعی شدن مجوزها این برنامه‌ها اعلام می‌شوند.

مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان با بیان اینکه این برنامه ها بیشتر به مسائل اجتماعی می‌پردازند اضافه کرد: از یک گروه شاهنامه خوانی دعوت به عمل آمده چرا که نوروز یکی از کهن‌ترین جشن‌های به جا مانده از ایران باستان است؛ برنامه‌هایی مثل مار و پله بزرگ و گروه های موسیقی خیابانی جهت آرامش و افزایش نشاط اجتماعی تدارک دیده‌ایم تا گردشگران در کنار دریاچه فضایی شاد و پر از انرژی را تجربه کنند.

احمدی ادامه داد: نزدیک ۱۰ شب راس ساعت ۲۱ ، برنامه نور افشانی در یکی از جزیره‌ها اجرا خواهد شد که این برنامه ها ۱۳ فروردین مصادف با شب مبعث وسعت بیشتری خواهد داشت. همچنین مراعات و حفظ حرمت شب های وفات و شهادت در ایام نوروز نیز درنظر گرفته شده است. جشنواره بادبادک‌ها در ضلع شمالی این دریاچه تدارک دیده شده است.

مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان افزود: مجموعه از کار فودها یا ون کافه‌ها در ضلع جنوبی دریاچه که آرامش بیشتری نسبت به فضاهای دیگر دارد مستقر خواهند شد؛ از یک گروه حرفه‌ای دوچرخه سوار نیز دعوت به عمل آمده تا نمایش آکروباتیک در ضلع شرقی دریاچه اجرا کنند؛ هماهنگی‌هایی نیز با سازمان هلال احمر صورت گرفته است تا علاوه بر خدمات امدادی که دارند فعالیت‌های ویژه‌ای را در دریاچه شهدای خلیج فارس مناسب کودکان و سالمندان داشته باشند.

احمدی اضافه کرد: استفاده از برنامه‌های ما برای عموم رایگان است و مبلغی را از مردم دریافت نمی‌کنیم؛ روز ۱۳ و ۱۴ فروردین نیز دوعروسک غول پیکر عمو نوروز و ننه سرما را در اینجا خواهیم داشت چرا که این دوروز بیشترین مراجعه کننده به دریاچه را داریم.

به گزارش ایسنا،وی با بیان اینکه مجموعه خدمات ما در ایام نوروز تا ساعت ۲ بامداد است، گفت: تمام غرفه‌های ما در محوطه پیرامونی دریاچه، خود را برای میزبانی از مهمانان نوروزی آماده کرده‌اند تا یک کار دسته جمعی برای اینکه فضای آرام و نشاط آوری فراهم شود.

احمدی در پاسخ به این سوال که برای لحظه سال تحویل چه برنامه‌هایی دارید؟ اعلام کرد: به دو دلیل ما برای لحظه سال تحویل برنامه‌ای نداریم؛ اول اینکه شهرداری منطقه ۲۲ در مقبره الشهدا برنامه معنوی ویژه‌ای را تدارک دیده است و ما نیز مایل بودیم شهروندانی که خارج از منزل سال نو را جشن می‌گیرند در این منطقه حضور داشته باشند و دیگر اینکه بسیاری از شهروندان مایل هستند که لحظه سال تحویل کنار خانواده خود باشند؛ بنابر این برنامه خاصی برای این شب تدارک دیده نشده است.

وی ادامه داد: توزیع جمعیتی که به منطقه مراجعه می کنند در طول سال متفاوت است. برای این محیط باید به طور مداوم رویدادهای مختلفی طراحی و اجرا شود تا برای هر ایرانی محلی برای ثبت خاطره‌هایی شود که با مراجعه به این مکان، در ذهن به خوشی حک شود. وظیفه ما است که دریاچه خلیج فارس را به نقطه‌ای برسانیم که زنده بودن خود را حفظ کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید