املاک دیپلماتیک ونزوئلا در آمریکا تحت کنترل حامیان گوایدو قرار گرفت

    کد خبر :510425
املاک دیپلماتیک ونزوئلا

به گفته نماینده رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا در آمریکا، نمایندگان گوایدو کنترل سه ساختمان متعلق به دولت ونزوئلا در آمریکا را در دست گرفتند.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری رویترز، کارلوس وچیو، نماینده خوان گوایدو، رئیس‌جمهور خودخوانده و رهبر اپوزیسیون ونزوئلا در آمریکا اعلام کرد: این گروه کنترل دو ساختمان وابسته به وزارت دفاع ونزوئلا در واشنگتن و یک ساختمان کنسولگری در نیویورک را تحت اختیار خود در آورده است.

وی از دفتر وابسته نظامی ونزوئلا در واشنگتن و هنگام پایین آوردن عکس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا و جایگزینی آن با عکس گوایدو گفت: ما برای حفظ دارایی‌های ونزوئلا در این کشور این کار را انجام دادیم.

در همین راستا وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که از این درخواس‌ها حمایت می‌کند.

در مقابل وزارت خارجه دولت ونزوئلا از واشنگتن خواست که تدابیر لازم را برای جلوگیری از اشغالگری‌های دفاتر دیپلماتیک اتخاذ کند. چرا که انتقال این املاک نقض قوانین بین‌المللی است.

پس از اعلام حمایت آمریکا از گوایدو به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا، مادورو از کارمندان دیپلماتیک و کنسولگری‌های کشورش در آمریکا خواست به ونزوئلا بازگردند به گفته ووچیو، از ۵۵ کارمند دیپلماتیک ونزوئلا، ۱۲ نفر در آمریکا مانده و از گوآیدو حمایت می‌کنند

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید