هواشناسی درخصوص سیلابی شدن رودخانه‌ها هشدار داد/ مسافران با تجهیزات ایمنی سفرکنند

    کد خبر :510301

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای از تداوم بارش باران، تداوم آبگرفتگی معابر، سیلابی ماندن رودخانه‌ها در استان گلستان و شرق مازندران و مه آلودگی و کاهش دید در برخی استان‌های کشور خبرداد.

در اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است: با ادامه فعالیت سامانه بارشی در روزهای سه شنبه (۲۸ اسفند)، چهارشنبه (۲۹ اسفند) و پنجشنبه (یکم فروردین)، در روزسه شنبه (۲۸ اسفند) بارش برف، مه آلودگی و کاهش دید در خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، ارتفاعات البرز در استان گلستان و همچنین بارش باران و تداوم آبگرفتگی معابر، سیلابی ماندن رودخانه‌ها در استان گلستان و شرق مازندران پیش بینی می‌شود.

در ادامه این اخطاریه آمده است: در روزچهارشنبه (۲۹ اسفند) بارش برف، مه آلودگی و کاهش دید در ارتفاعات البرز در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، تهران و سمنان نیز پیش بینی می‌شود. در روز پنجشنبه (اول فروردین) نیز بارش برف، مه آلودگی و کاهش دید در نیمه شمالی خراسان رضوی، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز در استان‌های مازندران، گلستان، سمنان وبارش باران گاهی وزش باد شدید در شمال سمنان پیش بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، در این اخطاریه به سازمان‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط توصیه شده تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی به سبب کولاک برف، یخبندان، لغزندگی، مه گرفتگی و اختلال در تردد جاده‌ای بویژه گردنه‌های کوهستانی این مناطق را به عمل آورند و به مسافران نیز توصیه کرده با تجهیزات ایمنی کامل سفر کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید