توضیح مترو درباره ورود فاضلاب به چشمه‌علی

    کد خبر :509815
ورود فاضلاب به چشمه

شرکت راه آهن شهری تهران و حومه در توضیحی درباره ورود فاضلاب شهری به چشمه علی، اعلام کرد که دست‌کم فعلا هیچ‌گونه ارتباطی بین فعالیت‌های مترو و ادعای ورود فاضلاب به چشمه علی قابل اثبات نیست.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، صادق طریق ازلی – مجری خط ۶ مترو – درباره گزارش منتشر شده در ایسنا مبنی بر ورود فاضلاب به چشمه علی گفت: در وهله اول باید ثابت شود آیا واقعاً فاضلاب به این چشمه وارد شده است یا خیر؟

وی افزود: به نظر می‌رسد پوشش گیاهی اطراف این چشمه افزایش پیدا کرده است و برای اثبات ورود فاضلاب به چشمه به انجام آزمون‌های میدانی و آزمایشگاهی نیاز است که تا کنون هیچ نهادی چنین آزمایشی را انجام نداده است.

مجری خط ۶ مترو ادامه داد: بنابراین تا قبل انجام آزمایش‌هایی در این زمینه هرگونه اظهار نظر در این باره غیر علمی و اشتباه است.

وی بیان کرد: اگر چنانچه ثابت شود که فاضلاب از بین درزها و شکاف سنگ‌ها وارد چشمه علی شده است، آنگاه باید بررسی شود که کدام نهاد حقوقی و حقیقی سبب بروز این پدیده شده است.

طریق ازلی تصریح کرد: آنچه بدیهی است، اینکه عامل ورود فاضلاب به طور قطع شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) نیست. چرا که شرکت مترو هیچ کانال فاضلابی را در منطقه احداث نکرده است.

وی در عین حال تاکید کرد: به نظر می‌رسد سازمان میراث فرهنگی باید نظارت دقیق‌تری روی چاه‌های جذبی و فاضلاب صنعتی و خانگی در محدوده تحت تأثیر چشمه و آبخوان تغذیه کننده آن داشته باشد.

مجری خط ۶ مترو تاکید کرد: هیچ ارتباط علمی و معناداری بین فعالیت‌های مترو و ادعای ورود فاضلاب به چشمه علی وجود ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید