صعود ستارگان چینی به قله اورست

    کد خبر :509721
ستارگان چینی

جکی چان و وو جینگ با بازی در کنار یکدیگر، اثری حماسی درباره کوهنوردان چینی را جلوی دوربین می‎برند.

صعود ستارگان چینی به قله اورستبه گزارش صبا به نقل از هالیوودریپورتر، بر اساس گزارش‌های رسیده جکی چان ستاره افسانه‌ای سینمای هنگ‌کنگ و هالیوود و وو جینگ قهرمان این روزهای گیشه‌های سینمای چین در فیلمی حماسی درباره اولین گروه از کوهنوردان چینی که قله اورست را فتح کرده‌اند، هم‌بازی می‌شوند. این فیلم با نام اولیه «صعودگران» توسط دنیل لی کارگردانی و توسط کمپانی فیلم شانگهای تولید خواهد شد.

«صعودگران» روایت داستان واقعی سه کوهنورد چینی با نام‌های وانگ فوژو، گونپو، کو یینوها است که در سال ۱۹۶۰ با صعودی تاریخی از سمت یال شمالی کوه اورست، مرتفع‌ترین قله جهان را فتح کردند و بدل به اولین گروهی شدند که از این مسیر خطرناک به این مهم دست یافته‌اند. این سه نفر مجسمه کوچکی از مائو رهبر تاریخی جمهوری خلق چین را در قله بر جای گذاشتند و سپس برای کمک به نفر چهارم تیم خود که موفق به صعود نشده بود شتافتند.

علاوه بر جکی چان و وو جینگ، دو ستاره چینی جوان و محبوب دیگر یعنی جینگ بران بازیگر فیلم‌های «شکار هیولا» و «ما و ایشان» و هو گه بازیگر سریال تلویزیونی «پهلوانان چینی» نقش دو کوهنورد دیگر را بازی خواهند کرد. جانگ زئی بازیگر آثاری چون «ببر خیزان، اژدهای پنهان» و «خانه خنجرهای پران» نیز جمع ستارگان این فیلم را با نقش‌آفرینی به جای هواشناس زن این تیم کوهنورد، کامل خواهد کرد.

وو جینگ تا همین اواخر و به مدت نزدیک به دو دهه ستاره‌ای نه چندان بزرگ در سینمای اکشن هنگ‌کنگ بود، اما اکنون به لطف موفقیت تاریخی فیلم «گرگ جنگجو ۲» که خود نویسندگی و کارگردانی آن را انجام داده و در آن بازی کرده بود، به عنوان یکی از بزرگترین ستارگان سرزمین چین شناخته می‌شود. این فیلم با فروش ۸۷۰ میلیون دلاری خود پرفروش‌ترین اثر سینمایی در تاریخ چین شد. جینگ فوریه گذشته (بهمن ماه) بار دیگر با فیلم «زمین سرگردان» بازگشتی باشکوه داشت؛ فیلمی که تاکنون ۶۵۵ میلیون دلار فروخته است.

«صعودگران» در حال حاضر در مرحله فیلمبرداری در چین است و انتظار می‌رود در روز ملی چین یا تعطیلات سال نوی چینی در سال ۲۰۲۰ به نمایش درآید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید