سهرابیان: به تصمیم کنفدراسیون قایقرانی آسیا اعتراض کردیم

  • ورزشی
  • دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ۱۵:۱۰
    کد خبر :509697
سهرابیان

فدراسیون قایقرانی ایران در صورت قطعی شدن تصمیم کنفدراسیون آسیا مبنی بر گرفتن میزبانی از کشورمان، به فدراسیون جهانی شکایت خواهد کرد.

ایران سالهاست در رشته کانوپولو فعال است و به دنبال همین مسئله شاهد کسب عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی تیم‌های زنان و مردان کشورمان و رقابتهای قهرمانی آسیای این رشته هستیم. سال گذشته به واسطه موفقیت‌های پی در پی این رشته و درخواست ایران، میزبانی رقابتهای قهرمانی آسیای کانوپولو در سال ۲۰۱۹ به کشورمان سپرده شد که مقرر گردید این دیدارها مردادماه سال ۹۸ در یکی از شهرهای ایران برگزار شود.

مسئولین کمیته کانوپولوی کنفدراسیون قایقرانی آسیا اعلام کردند کشورهای آسیایی برای حضور در این رقابتها در ایران مشکل دارند و این احتمال وجود دارد که امتیاز میزبانی از کشورمان گرفته شده و این میزبانی به یکی از کشورهای آسیای شرقی داده شود!

فدراسیون قایقرانی ایران به دنبال این اظهارنظر طی نامه‌ای به کنفدراسیون قایقرانی آسیا اعتراض کرده است.

علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی ایران در گفتگو با مهر گفت: کمیته کانوپولوی کنفدراسیون قایقرانی آسیا با ارسال ایمیلی اعلام کرده که احتمال اینکه میزبانی مسابقات قهرمانی این رشته در سال ۲۰۱۹ را از ایران بگیرند و به کشورهای شرق آسیا بدهند، وجود دارد. ما نیز طی نامه‌ای نسبت به این موضع اعتراض کرده و به آنها اعلام کرده ایم که اگر این اتفاق رخ دهد، به فدراسیون جهانی قایقرانی شکایت خواهیم کرد.

وی افزود: طبق پروتکلی که تنظیم شده و طرحی که در اجلاس آسیایی تصویب کرده اند، باید مصوبه به اجرا درآمده و رقابتها در ایران برگزار شود.

وی در مورد دلیل این اظهار نظر گفت: آنها اعلام کردند که کشورهای آسیایی به خاطر مشکلات ارزی و بعد مسافت سختشان است که به ایران بیایند اما مگر این مسئله برای ما وجود ندارد؟ ما نیز نسبت به این موضوع مخالفت کرده و نمی‌گذاریم این اتفاق بیفتد. ایران کشوری است که باید میزبانی را بگیرد چرا که میزبانی اش در جلسه رسمی مورد تائید قرار گرفته است.

رئیس فدراسیون قایقرانی با تاکید بر اینکه ما اصرار داریم میزبان این مسابقات باشیم، گفت: ما امسال مسابقات اسلالوم قهرمانی آسیا را در ایران با حضور ۸ کشور انجام دادیم. همه کشورها آمدند و مشکلی هم نبود. طبق قوانین، کنفدراسیون قایقرانی آسیا در صورتی می‌تواند این تصمیم را بگیرد که حاشیه امنیت کشوری مشکل داشته و آن کشور هم خودش اعلام کند در برگزاری مسابقات مشکل دارد. در غیر این صورت امتیاز میزبانی از آن کشور گرفته نخواهد شد.

سهرابیان در خصوص مکان برگزاری مسابقات گفت: هنوز معلوم نیست این رقابتها در کدام شهر برگزار شود. ابتدا باید تکلیف اعتراضی که به کمیته کانوپولو و کنفدراسیون قایقرانی آسیا انجام داده ایم معلوم شود تا بعد مسائل برای میزبانی قطعی شده را انجام دهیم. آقای دنیامالی در اجلاس آسیایی چین حاضر بودند و از طرف بنده اعلام کردند که این رقابتها به میزبانی ایران انجام می‌شود و باید این پروتکل به انجام برسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید