افزایش تلفات طوفان “آیدای” به بیش از ۱۲۰ تن

  • حوادث
  • دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ۱۴:۴۰
    کد خبر :509671
طوفان "آیدای"

طوفان “آیدای” با درنوردیدن دو کشور جنوبی آفریقا، موزامبیک و زیمبابوه و به همراه آوردن سیلاب‌ها و بادهای شدید بیش از ۱۲۰ کشته و تعداد بسیار بیشتری مفقود بر جای گذاشته است.

تاکنون مقامات موزامبیک از کشته شدن ۶۲ نفر در مرکز این کشور و مقامات زیمبابوه نیز از کشته شدن ۶۵ نفر و نیز مفقود شدن بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر در مناطق شرقی و سیل‌زده این کشور خبر داده‌اند.

وزیر محیط زیست موزامبیک با بیان این که طوفان “آیدای” بزرگترین فاجعه طبیعی است که موزامبیک تا کنون با آن مواجه شده است، اظهار کرد که امکان افزایش تلفات هم‌چنان وجود دارد.

در زیمبابوه نیز دسترسی به بیشتر مناطق طوفان‌زده ممکن نیست و وزش بادهای شدید کار امدادرسانی بالگردها را مختل کرده است.

روز گذشته (یک‌شنبه) سربازان ارتش، نزدیک به ۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان، معلمان و کارکنان یک مدرسه در زیمبابوه را که به دنبال وقوع طوفان در مدرسه گرفتار شده بودند، نجات دادند.

به گفته سازمان ملل متحد، حدود ۱۰ هزار نفر تنها در زیمبابوه تحت تاثیر این طوفان قرار گرفته‌اند.

این طوفان در موزامبیک نیز بیش از نیم میلیون نفر از ساکنان شهر بندری “بیرا” را تحت تاثیر قرار داده و به گفته وزیر محیط زیست این کشور ۸۰ درصد از شبکه برق و بسیاری از جاده‌ها و زیرساخت‌ها را تخریب کرده است.

به گزارش ایسنا، با توجه به پیش‌بینی تداوم بارندگی‌ها در زیمبابوه، احتمال می‌رود میزان تلفات و خسارات نیز افزایش یابد.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، طبق اعلام برنامه جهانی غذا (WFP) دست کم ۱.۷ میلیون نفر در موزامبیک در مسیر مستقیم این طوفان قرار داشته‌اند. هزاران نفر در زیمبابوه تحت تاثیر این طوفان بوده و ۹۲۰ هزار نفر نیز در مالاوی آسیب دیده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید