سرمایه گذاری 140 میلیون دلاری گوگل در صنعت بازی

    کد خبر :509667

گوگل در حال برنامه ریزی برای توسعه 140 میلیارد دلاری صنعت بازی است، اما متخصصان حوزه بازی در خصوص موفقیت این طرح شکاک هستند و چندان خوشبینی نسبت به این موضوع ندارند. این در حالی است که در صورت موفقیت این طرح، رقابت مدیرعامل گوگل ساندار پیچای و مدیرعامل آمازون؛جف بیزوس جدی تر از همیشه می شود.

گوگل با ناشران بازی، توسعه دهندگان اینترنت و بازیکنان سرشناس حوزه بازی مانند مایکروسافت و سونی تعامل و تقابلاتی خواهد داشت اما از همه این ها مهمتر و حساس تر رقابت بین آمازون و گوگل خواهد بود.

به گزارش انتخاب،غول تکنولوژیکی سرشناس آمریکایی؛ گوگل که به خاطر موتور جستجوی خود و سیستم عامل اندروید ویژه گوشی های هوشمند شناخته شده است اکنون تلاش می کند تا انقلابی در صنعت 100 میلیارد دلاری بازی که در حال حاضر توسط شرکت هایی مانند مایکروسافت، سونی و نینتندو هدایت می شود ایجاد کند. درواقع گوگل در تلاش است منابع درامد خود را تقویت کند و دنیای بازی، فرصتی بزرگ در اختیار این شرکت قرار می دهد.

به نظر می رسد گوگل قصد دارد ایده های جدید خود در مورد صنعت بازی را در جدیدترین کنفرانس توسعه بازی های خود (GDC) ارائه دهد. این احتمالا شامل یک نسخه تجاری از سرویس «پروژه جریان» و کنسول بازی «Yeti» است که هر دو می توانند رویای نهایی سرویس Streaming Netflix برای بازی های ویدئویی باشند.

در حال حاضر، اگر میخواهید یک بازی دریافت کنید، معمولا باید چند صد دلار برای یک کنسول مانند PlayStation 4 یا Xbox One و یا 1000 دلار یا بیشتر در بازی های کامپیوتری سطح بالا هزینه کنید. سپس باید به فروشگاه بروید و یک دیسک بازی فیزیکی بخرید یا منتظر بمانید تا یک فایل بزرگ برای کنسول خود دانلود کنید که ممکن است چند ساعت طول بکشد.

اما سرویس جدید گوگل می تواند به کاربران اجازه دهد دستگاه هایی که دارند، مانند یک لپ تاپ، گوشی هوشمند یا… را به راحتی به تلویزیون متصل کنند. چشم انداز گوگل این است که به مردم اجازه می دهد بازی ها را هر کجا که هستند، روی تلفن یا کامپیوتر یا تبلت بدون نیاز به چیزی بیشتر از یک اتصال به اینترنت بی سیم اجرا کنند.

به طور سنتی، گیمرها نیاز به داشتن یک ، PlayStation 4، Xbox One یا Switch Nintendo داشتند تا بازی کنند. اما گوگل ثابت کرد که امکان ارائه رندر سخت در فضای ابری وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید