جانشین فرمانده حفاظت سازمان جنگل‌ها:

پیگیر تصویب لایحه پرداخت حقوق شهدای منابع طبیعی هستیم

    کد خبر :509437
قاچاق چوب

جانشین فرمانده حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: پیگیر به تصویب رساندن لایحه‌ای در مجلس با موضوع پرداخت حقوق شهیدان راه پاسداشت منابع طبیعی که شامل شهیدان حادثه آتش سوزی اخیر مریوان نیز می شود هستیم که بر اساس آن حقوق این کشته شدگان همانند پرسنل منابع طبیعی پرداخت می شود.

محمد رضا حیدری  با اشاره به موضوع قاچاق چوب اظهارکرد: قاچاق چوبی که در رسانه‌ها اعلام می شود بیشتر شامل مقطوعات باغی است و ۱۰درصد آن نیز به بیدزارها مربوط می‌شود.

وی افزود: مقطوعات باغی در حوزه کاری منابع طبیعی نیست اما با راه ‌ندازی مونیتورینگ و سامانه گشت GPS و GIS در کشور قاچاق محصولات چوبی کاهش چشمگیری خواهد یافت.

جانشین فرمانده حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه یگان حفاظت منابع طبیعی با تکیه بر گزارش‌های مردمی درحال فعالیت است، تصریح کرد: از طریق سامانه های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ آماده دریافت گزارش‌های مردمی است و از دوستداران طبیعت خواهشمندیم هرگونه دخل و تصرف در عرصه‌های طبیعی را از طریق این سامانه‌ها به ما اطلاع دهند.

وی با اشاره به تلاش‌ها برای تامین تجهیزات اطفای حریق و گشت‌های یگان حفاظت اظهارکرد: امکانات مورد نیاز برای حراست از منابع طبیعی کشور در سال آینده از اعتبارات استانی و ملی با اولویت استان کردستان و سایر استان‌های جنگلی کشور خریداری می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید