پخش فصل جدید «دکتر سلام» بعد از نوروز

    کد خبر :509395
برنامه «دکتر سلام»

تهیه‌کننده «دکتر سلام» از پخش سری جدید این برنامه از ۱۷ فروردین ماه، همراه با تغییراتی در ساختار و محتوای این برنامه خبر داد.

مهرداد دشت بزرگی درباره تغییرات برنامه «دکتر سلام» برای سال آینده به ایسنا گفت: این روندی که «دکتر سلام» تا به امروز داشته است به صورت پرسش و پاسخی بوده و به مسائل و مشکلات پزشکی مردم پرداخته است اما ما در سال آینده با رصد کردن پیامک‌های مردم، شکل برنامه در اجرا را تغییر دادیم؛ یعنی در کنار پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی به زشت و زیبایی پزشکی می‌پردازیم.

او ادامه داد: با رصد کردن اطلاعات مردم که با ما در تماس هستند و ویدئو می‌فرستند، از بعضی پزشکان که الگو هستند تقدیر می‌کنیم و کسانی هم که در این راستا قصور می‌کنند و مردم شکایت دارند، می‌خواهیم پاسخگو باشند که چرا این اتفاق افتاده است.

این تهیه‌کننده اضافه کرد: همچنین به مسائل فضای مجازی می‌پردازیم زیرا باورهای اشتباه پزشکی در این فضا زیاد است و منبع درستی ندارند؛ بنابراین رصد می‌کنیم و از کارشناسان و پزشکان خود می‌خواهیم که نظر بدهند. همچنین به شکایت‌های مردمی هم از طریق سامانه خودمان پاسخ می‌دهیم.

دشت بزرگی با اشاره به آیتم‌های مختلف این برنامه اظهار کرد: همچنین آیتم «دمنوش‌کده» را داریم که به دمنوش‌های فصلی می‌پردازیم که چگونه آماده و مصرف می‌شوند. «سبد سلامتی» هم درباره تغذیه مردم به روی آنتن می‌رود که در همین راستا یک پزشک تغذیه به عنوان مجری کارشناس در برنامه حضور دارد و درباره غذا، میوه‌ها، فست فودها و … بحث می‌کند.

او بیان کرد: بخش «گیاهان شفابخش» به گیاهانی که در کشورمان رشد می‌کنند، می‌پردازد و انواع طب‌ها، اطلاعات قید شده و نوع فرآوری آن‌ها را به مردم نشان می‌دهد. همچنین کارخانه‌هایی که در این راستا فعالیت می‌کنند را معرفی می‌کنیم که مورد حمایت اقتصادی و معنوی مردم قرار بگیرد. در ضمن ما در این برنامه به بیماری‌هایی که به صورت اپیدمی در فصل‌های مختلف وجود دارد می‌پردازیم و هر هفته هم بر اساس تقویم جهانی پزشکی یک موضوع داریم.

دشت بزرگی گفت: محور ما در این برنامه معرفی پزشکانی که قصور کردند نیست بلکه به خدمات درمانی که بیمارستان‌ها ارائه می‌دهند، می‌پردازیم. همچنین از مسؤولان بهداشت کشور در برنامه دعوت می‌کنیم که هر پنجشنبه در برنامه حضور پیدا کنند تا بحث چالشی داشته باشیم.

این تهیه‌کننده درباره نحوه دعوت از کارشناسان و پزشکان در برنامه «دکتر سلام» بیان کرد: از شورای سلامت صداوسیما برای دعوت از پزشکان استعلام می‌گیریم و این پزشکان بعد از تأیید این نهاد و وزارت بهداشت در برنامه حاضر می‌شوند.

او بیان کرد: برای سال آینده تغییر دکور خواهیم داشت و بخش اخبار رسانه‌ای که در آن به خبرهای پزشکی می‌پردازیم، اضافه خواهد شد.

دشت بزرگی بیان کرد: ما به دنبال افزایش زمان برنامه هستیم اما برنامه ما در سری جدید هم ساعت ۱۳:۳۰ به روی آنتن می‌رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید