وزیر اطلاعات: کسانی که علت مشکلات جامعه را نمی دانند، چرا ذهنیت مردم را درگیر مسائل کم اهمیت می کنند؟

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ۱۸:۱۵
    کد خبر :509205
وزیر اطلاعات

وزیر اطلاعات در نشست فصلی روحانیون و ائمه جماعات منطقه چهار تهران گفت: کشور هم اکنون در شرایط سخت و حساسی قرار دارد، شرایطی که دشمن برای ما آفریده تا مردم با انتصاب آن به مسئولین نظام، با نظام حالت منفی و تقابل پیدا کنند.

 حجت‌الاسلام سید محمود علوی در دیدار با روحانیون و ائمه جماعات منطقه چهار در مسجد الرسول اعظم(ص) محله پاسداران ضرابخانه با بیان این مطلب افزود: اگر حواسمان جمع نشود، واقعیت را درک نکنیم و ندانیم که این مشکلات را دشمن درست کرده و به اشتباه به دوست نسبت دهیم، آن وقت است که جریانات ما را با خود خواهد برد و دشمن به هدف خود خواهد رسید.

وی افزود: افکار عمومی هم اگر به این نتیجه برسد که این گرفتاری ها و نگرانی های معیشتی که بوجود آمده، کار دشمن است که مردم ما را وادار به تسلیم در برابر خود بکند، مردم نیز قرص و محکم همراه با مسولین در برابر دشمن خواهند ایستاد تا دشمن را به زمین بزنند و این از خصوصیات بارز مردم ماست.

به گزارش فارس،علوی اضافه کرد: اگر مردم ما احساس کنند که تنبلی، نابلدی و ناکارآمدی مسئولین نظام عامل این گرفتاری ها است، آستانه تحمل آن ها پایین خواهد آمد و حالت پرخاشگری پیدا می کنند و در برابر مسئولین نظام قرار می گیرند و وقتی هم که در برابر بخشی از مسئولین نظام قرار گرفتند دیگر فرقی برایشان نخواهد کرد و همه را یک حکمی می رانند.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: اینجاست که برخی شعار می دهند «اصلاح طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» و باید حواسمان باشد تا کارکرد دشمن را چماقی برای بر فرق هم زدن و حسادت های جناحی را با هم تسویه کردن قرار ندهیم.کسانی که علت مشکلات جامعه را نمی دانند چرا تحلیل هایی ارایه می کنند که ذهنیت مردم را درگیر مسایل کم اهمیت می کنند؟

وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری(مدظله) گفت: ایشان در جمع مسئولان نظام فرمودند: “مواظب باشید به خاطر کارکرد دشمن سر هم داد نکشید” و ائمه جماعات هم در خطبه های اخیر نماز جمعه به آن اشاره کردند و ما نیز باید از این پیام الگو برداری کنیم.

• آیت الله جلالی خمینی نماینده ولی فقیه در حوزه علمیه شرق تهران: همه مسوولان باید متوجه شرایط حساس کشور باشند

در ادامه نشست فصلی آیت الله “جلالی خمینی” نماینده ولی فقیه در حوزه علمیه شرق تهران گفت: همه مسوولان باید متوجه شرایط حساس کشور باشند و با کار و تلاش مضاعف و خدمت همه جانبه به مردم اجازه سوء استفاده به دشمنان انقلاب اسلامی را ندهند.

• مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران: دشمنان به دنبال دورکردن جوانان از مساجد و انقلاب هستند
مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه این نشست گفت: مدیریت شهری و اداره کنندگان شهر نیازمند نصیحت کردن روحانیون هستند و در زمانی که دشمنان نظام قصد دارند جوانان را از مساجد و انقلاب دور کنند از این رو روحانیون باید حلقه اتصال جوانان با مساجد باشند.

وی با تاکید بر افزایش ارتباط بین مساجد و جوانان گفت: اگر از جنبه مدیریت شهر بخواهیم به مساجد نگاه کنیم خواهیم دید مدیران شهری، نمایندگان شورای اسلامی شهر و شهردار منطقه نیازمند این هستند تا نصیحت شوند و موضوعات به نحو مطلوب انتقال داده شود.

فراهانی گفت: تشکیل چنین جلساتی از این جهت بسیار مغتنم است که مسایل و مشکلات مردم مطرح شده و انتظارات مردم در بخش های مختلف و از دل مساجد به مدیریت شهری منتقل می شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: تشکیل چنین جلساتی به شکل منظم حداقل فایده ای که خواهد داشت این است که ارتباط دوسویه برقرار می شود.

• محمد محمددوست شهردار منطقه چهار: مساجد کانونی برای تقویت هویت محلات هستند

در ادامه محمد محمدوست شهردار منطقه چهار گفت: منطقه چهار به عنوان بزرگترین و پرجمعیت ترین منطقه کلانشهر تهران دارای 125 مسجد و 25 حوزه علمیه است و خوشحالم در چنین منطقه ای حضور دارم و به مردم خدمت می کنم.

وی افزود: مساجد کانونی برای تقویت هویت محلات هستند و می توانند به عنوان مرکز مبادلات اجتماعی محلات معرفی شوند.

شهردار منطقه چهار افزود: مدیریت شهری با همکاری روحانیون و ائمه جماعات به دنبال تقویت مشارکت مردم برای پیشبرد اهداف و همراه نمودن مردم در رفع مسایل و مشکلات شهری است و این مهم بدون مشارکت مردم امکانپذیر نیست.

روحانیون باید مردم را برای حضور و برگزاری انتخابات سالم و تاثیر گذار تشویق کنند

در ادامه این مراسم نیز حجت الاسلام صادق زاده رییس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران ضمن تقدیر از انتصابات دکتر حناچی شهردار تهران به ویژه انتصاب مهندس محمدوست به عنوان شهردار منطقه چهار گفت: با انتصاباتی که توسط شهردار تهران صورت گرفته است ان شاالله شاهد اتفاقات خوبی در شهر تهران خواهیم بود.

وی رابطه شهرداری تهران و مساجد را بسیار کارگشا دانست و افزود: متاسفانه در سال جاری اعتبارات مساجد به صورت کامل پرداخت نشد که این اتفاق به دلیل مشکلات مالی شهرداری تهران است و ان شاالله در سال آتی کمک های مالی به مساجد پرداخت می شود.

صادق زاده با اشاره به برگزاری انتخابات شورایاری ها در خرداد ماه سال آینده افزود: روحانیون باید نقش شورایاری ها را برای مردم ترسیم کنند و مردم را برای حضور و برگزاری انتخابات سالم و تاثیر گذار تشویق کنند.

رییس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران افزود: افرادی که به عنوان شورایاری انتخاب می شوند باید علاوه بر تخصص از تعهد لازم نیز برخوردار باشند.

وی افزود: فرهنگسازی باید از مساجد باشد و روحانیون باید به کمک شهرداری بیایند و مردم را با حقوق شهروندی آشنا کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید