کمترین بحران‌های صنفی و کارگری را در شهرستان ری داشتیم

    کد خبر :509033
بحران‌های صنفی

در حوزه مسائل اقتصادی و بحران های کارگری به رغم وجود بیشترین واحدهای صنعتی و صنفی در شهرستان، خوشبختانه با تمهیدات اتخاذ شده کمترین بحران های صنفی و کارگری را داشتیم و همواره سعی کردیم در کنار این مجموعه ها به عنوان یک حامی و پشتیبان عمل کنیم.

هدایت‌الله جمالی‌پور در جلسه شورای اداری شهرستان ری که صبح امروز با حضور انوشیروان محسنی بندپی – استاندار تهران، پاشا – مشاور استاندار ،سید فرید موسوی – نماینده مردم تهران ری شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، آیت الله شاهچراغی – امام جمعه شهرستان ری – در فرمانداری ویژه شهرستان ری برگزار شد، ضمن اشاره به ظرفیت‌ها و ویژگی‌های این شهرستان اظهارکرد: شهرستان ری یکی از شهرستان‌های مهم استان و وسیعترین شهر استان تهران است جمعیت آن از هفت استان کشور بیشتر است و ما در کنار این ۶۰۰۰ واحد صنعتی بالغ بر۹۷۰۰ واحد صنفی داریم.

وی افزود: وجود فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و بزرگراه‌های متعدد در حریم این شهرستان نقش مهمی را در حوزه حمل و نقل استان تهران به اختصاص داده است. همچنین وجود بارگاه مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی و ۲۸ امامزاده بزرگوار در این شهرستان چهره توریسم زیارتی را به سیمای ری بخشیده است.

جمالی پور یادآور شد: شهرستان ری ظرفیت‌های کشاورزی و دامپروری قابل توجهی را دارد و تولیدات دامی این شهرستان در رتبه‌های اول و دوم در میان شهرستان‌های استان قرار گرفته است. همچنین شهرستان ری با قدمت تاریخی ۸۰۰۰ ساله یکی از مهمترین شهرهای کشور از دیرباز تاکنون بوده و نقش قابل توجهی را در تاریخ این مرز و بوم ایفا کرده است.

به گزارش ایسنا معاون استانداری تهران خاطرنشان کرد: این شهر بزرگ متاسفانه به منطقه آسیب استان تهران بدل شده واین مهم نیز توجه بیش از پیش دستگاه‌های متولی امر را می‌طلبد. علاوه بر این یکی از معضلات مبتلابه شهرستان ری وجود مرکز دفع پسماند و زباله آرادکوه در جنوب استان است که البته با بازدیدهای مکرر استاندار، توجه ویژه دولت به دستور شخص ریاست جمهوری اقداماتی برای انتقال این مرکز در دست انجام است.

وی تصریح کرد: در طول شش سال گذشته با کمک همه مدیران و مسئولان، نمایندگان مردم در مجلس و ائمه جمعه توانستیم گام‌های جدی در رفع معضلات و آسیب‌های مبتلابه شهرستان برداریم. به عنوان نمونه در حوزه روستایی در وهله اخیر خدمات ارزنده‌ای به روستاییان منطقه ارائه شده و صحت خدمات دولت در این حوزه در ۴۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است. اکنون به نظر می‌رسد که زندگی در روستاها مطلوب مردم این منطقه است و امیدواریم در ادامه شاهد فراهم شدن بستر مهاجرت معکوس از شهرها و حاشیه شهرها به روستاهای منطقه باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان ضمن اشاره به بحث اعتبارات در استان تهران تاکید کرد: استان تهران دارای یکی از مظلوم‌ترین بودجه‌ها در سطح کشور است با اعتمادی که مجموعه دولت به شخص استاندار دارد شاهد گشایش‌های خوبی در حوزه بودجه استان و شهرستان ری باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید