پارسایی: آقای وزیر آموزش و پرورش شعار مبارزه با مافیای کنکور در حد شعار باقی ماند

    کد خبر :509010
مبارزه با مافیای کنکور

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شعار اول وزیر آموزش و پرورش مبارزه با مافیای کنکور با گردش مالی ۸ هزار میلیارد تومانی و رانت موجود در کتب درسی و قاچاق بیش از ۱۳۰ میلیون کتاب بود خطاب به وزیر گفت: متاسفانه در این مبارزه فقط شاهد مبارزه شعارگونه شما بودیم.

بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس گفت: امیدوارم همه مسئولان در راستای داشتن سالی بهتر برای مردم و کشور تمام سعی و تلاش خود را به کار گیرند.

وی در تذکری به وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: اگر امکان برآورده کردن مطالبات به حق فرهنگیان بازنشسته و شاغل را نداشتید حداقل به حرمت این قشر زحمتکش انتظار حضور پررنگ‌تر شما در بستن بودجه ۹۸ می‌رفت که این امر محقق نشد. شعار اول شما مبارزه با مافیای کنکور با گردش مالی ۸۰۰۰ میلیارد تومانی و رانت موجود در کتب درسی و قاچاق بیش از ۱۳۰ میلیون کتاب بود که متاسفانه در این مبارزه فقط شاهد مبارزه شعارگونه شما بودیم، همچنین در خصوص تبعیض آموزشی اقدامی جدی انجام نشد. طرح سازمان نظام معلمی که خواسته و مطالبه تمامی فرهنگیان است در دوره قبل از شما مطرح شد.

به گزارش ایسنا، پارسایی در این باره اضافه کرد: این طرح می تواند با افزایش مشارکت معلمان و فرهنگیان در مدیریت و اداره وزارتخانه به استقلال آن کمک کند و بخش زیادی از مشکلات وزارتخانه به دست این عزیزان حل می شود اما این موضوع در دوران صدارت شما مسکوت مانده است. همچنین در خصوص به کارگرفتن فرهنگیان در اداره صندوق ذخیره فرهنگیان که سهام گذار اصلی آن این قشر فرهیخته و زحمتکش است علی رغم برگزاری انتخابات برای این مهم صرفا جنبه شعاری است، لازم است وزیر آموزش و پرورش درباره صندوق ذخیره ارزی توضیحات کاملی به مجلس ارائه دهد و یا مجلس و نهادهای نظارتی در این بخش ورود و نظارت خود را در این بخش بیشتر داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید