زمین‌گیر شدن بوئینگ ۷۳۷ هزینه‌های سنگینی دارد!

    کد خبر :508910
بوئینگ ۷۳۷

ایرکانادا و یونایتد ایرلاینز به تازگی هشدار داده و اعلام کرده‌اند که زمین گیر شدن هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس در سراسر جهان تبعات منفی گسترده‌ای را در پی خواهد داشت.

به گزارش بازتاب به نقل از ایسنا، از آنجایی که دو فروند هواپیمای مدل بوئینگ ۷۳۷ مکس در چند ماه اخیر بدون هیچ دلیل معلوم و مشخصی سقوط کرده و تمامی سرنشینان آن نیز کشته شده و از بین رفته‌اند، بسیاری از کشورها و ایرلاین‌های جهان پرواز و فعالیت این مدل خاص از هواپیما را ممنوع اعلام کرده و یا به حالت تعلیق در آورده‌اند.

با اینکه در بسیاری از کشورها نظیر اتحادیه اروپا، آمریکا، چین، سنگاپور و اندونزی پرواز و ادامه فعالیت این هواپیما را تا اطلاع ثانوی متوقف و ممنوع اعلام کرده‌اند، شرکت هواپیماسازی بوئینگ در ابتدا گفته بود که این هواپیما احتمالاً تنها یک نقص نرم افزاری دارد و پرواز آن همچنان بلامانع خواهد بود. اما تنها چند روز بعد آمریکا و کانادا نیز تصمیم گرفتند حداقل تا زمان معلوم شدن علت ماجرای سقوط این دو فروند هواپیمای جدید، پرواز آن را به حالت تعلیق درآوردند.

حالا تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده از سوی رویترز نشان می‌دهد که بسیاری از ایرلاین‌هایی که در حال حاضر میزبان این نوع خاص از هواپیما هستند، در صورتی که زمین گیر شدن بوئینگ ۷۳۷ مکس به طول بیانجامد، گرفتار ضرر و زیان‌های گسترده و خسارات مالی جبران ناپذیری خواهند شد.

به تازگی ایرکانادا و یونایتد ایرلاینز که از فعال‌ترین و بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی در شمال آمریکا به شمار می‌روند، اعلام کرده و هشدار داده‌اند که هر چه زودتر باید تکلیف بوئینگ ۷۳۷ مکس مشخص شود چراکه زمین گیر شدن و در حالت تعلیق ماندن تعداد زیادی از جت‌های حاضر در ایرلاین‌های مختلف، موجب خواهد شد که متحمل ضرر و زیان‌های مالی فراوانی شوند به گونه‌ای که دیگر توان خریداری محصولات جدید و باکیفیت و جبران خسارات وارده را بازنخواهند یافت.

یکی دیگر از سناریوهای بسیار محتمل که هم اکنون نیز گریبانگیر شرکت‌های هواپیمایی و همچنین خود بوئینگ شده، آن است که ایرلاین‌هایی که تاکنون اقدام به سفارش این مدل خاص از هواپیما کرده بودند، سفارشات خود را لغو و کنسل خواهند کرد که همین امر نیز موجب می‌شود سهام سازنده آن، بوئینگ، به شدت کاهش یابد و خسارات جبران ناپذیر مالی را برای آن به ارمغان بیاورد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید