آرس دیزاین پنتر با پیشرانه لامبورگینی معرفی شد

  • خودرو
  • شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ۱۳:۳۹
    کد خبر :508392

شرکت Ares Design به‌تازگی خودرویی با نام پنتر معرفی کرده است که نسخه به‌روزرسانی‌شده از دتوماسو پنترا کلاسیک محسوب می‌شود و مجهز به پیشرانه‌ی لامبورگینی است.

اولین‌بار در دهه ۷۰ میلادی بود که دتوماسو پنترا توجه خریداران خودرو‌های اسپرت را به خود جلب کرد. طراحی گُوِه‌ای شکل، خطوط و تقارن جذاب بدنه و موتور ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری فورد از ویژگی‌های بازر این خودرو بود. در آن سال‌ها، دتوماسو پنترا انتخاب خوبی برای علاقه‌مندان طراحی سوپراسپرت‌های ایتالیایی همچون فراری و لامبورگینی، و قدرت خودرو‌های عضلانی آمریکایی محسوب می‌شد. اما شانس با دتوماسو یار نبود و با ورشکستگی این شرکت، کلکسیونرها به بازسازی و تیونینگ نمونه‌های باقی‌مانده رضایت دادند.

شرکت آرس دیزاین در پروژه جدید خود با نام بازتولید افسانه‌ها (Legends Reborn)، از سال گذشته به انتشار تیرزهایی از نمونه جدید پنتر پرداخته بود. اما سرانجام پس از دیدن عکس‌های جاسوسی و تیزر‌های فراوان، اکنون نمونه احیاءشده دتوماسو پنترا توسط شرکت آرس دیزاین معرفی شده است. با بهره‌گیری از پلتفرم جدید که بر پایه لامبورگینی هوراکان شکل گرفته، این شرکت امیدوار است تا خودرو پنتر بتواند برای خود نامی دست‌وپا کند.

شرکت آرس دیزاین روی تمامی نمونه‌های پنتر از گلگیرهای فیبرکربنی استفاده کرده است. با وجود اینکه هوراکان به میزان چند اینچ از دتوماسو پنترا پهن‌تر و ویل بیس آن هم به میزان ۱۲ سانتی‌متر بلند‌تر است، اما ظاهر خودرو در مجموع بسیار شبیه به نمونه اصلی است. با وجود اینکه ظاهر کلاسیک دتوماسو پنترا در پنترآرس دیزاین هم دیده می‌شود، اما تغییرات مدرنی همچون رینگ‌های ۲۰ اینچی فورج در جلو و ۲۱ اینچی در عقب و چراغ‌های LED، ظاهر این خودرو را به‌روز کرده است.

نحوه باز شدن چراغ ها هم مشابه دتوماسو پنترا، حالت رو به بالا دارد. قدرت این نمونه به‌وسیله موتور ۵.۲ لیتری ۱۰ سیلندر لامبورگینی تأمین می‌شود. شاید این انتخاب کمی گران‌تر از موتور ۸ سیلندر فورد باشد اما اکنون قدرت پنتر مشابه سوپراسپرت‌های مطرح خواهد بود. این موتور ۶۴۱ اسب‌بخار قدرت و ۵۹۹ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

افزایش قدرت ۱۰ اسب‌بخاری موتور نسبت به هوراکان استاندارد، ناشی از تغییر در برنامه‌ریزی ECU و سیستم اگزوز اسپرت است. نهایت سرعت این خودرو هم ۳۲۵ کیلومتربرساعت خواهد بود. سیستم چهار چرخ متحرک Haldex به‌همراه جعبه‌دنده پرقدرت دوکلاچه، وظیفه انتقال قدرت موتور به چرخ‌ّها را بر عهده خواهند داشت. ترمز‌های برمبو با بهره‌گیری از کالیپرهای ۶ پیستون هم وظیفه توقف بی‌دردسر پنتر آرس دیزاین را بر عهده دارند.

با وجود استفاده از سیستم چهار چرخ متحرک متفاوت، پنتر تنها ۱.۲ کیلوگرم از هوراکان استاندارد سنگین‌تر است و اکنون وزن این خودرو به ۱۴۲۳ کیلوگرم می‌رسد. در قسمت کابین، انتخاب رنگ و مواد متعددی در اختیار خریداران قرار داده شده است. در رندرهای اولیه منتشرشده توسط آرس دیزاین، ترکیبی از فیبرکربن، دوخت آلکانترا و چرم Nappa شکلاتی دیده می‌شود. اما به‌گفته‌ی شرکت، خریداران قادر هستند تا مواد استفاده‌شده در کابین خودرو را به سلیقه خودشان انتخاب کنند.

بنابراین کابین هیچ‌کدام از خودروهای پنتر مانند هم نخواهد بود. آرس دیزاین اعلام کرده که اولین نمونه‌های پنتر را تا ماه خرداد به مشتریان تحویل می‌دهد. اما سفارش یک نمونه از پنتر نیازمند حساب بانکی پرپول و صبر و تحمل بالایی است. قیمت درنظر گرفته‌شده برای این خودرو ۶۹۵,۰۰۰ دلار است که حتی در مقایسه با سوپراسپرت‌های مشهور هم قیمت بسیار بالایی محسوب می‌شود. پروسه ساخت هر نمونه هم نزدیک به ۳ ماه زمان می‌برد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید