مدیران شبکه های اجتماعی تیراندازی مرگبار در مساجد نیوزیلند را محکوم کردند

    کد خبر :507852
مدیران شبکه های اجتماعی

خبر تیراندازی در مساجد نیوزیلند که با ده ها کشته و زخمی همراه بود، به سرعت از طریق شبکه های اجتماعی پخش شد. در این میان برخی از افراد حامی خشونت با انتشار تصاویر، ویدئوها و پیام هایی از این جریان مرگبار حمایت کردند و در مقابل آنها، مدیران شبکه های اجتماعی نیز سکوت نکردند و به سرعت شروع به حذف محتواهای حامی خشونت کردند.

به گزارش انتخاب، فیس بوک و یوتیوب به سرعت نسبت به تیراندازی مرگبار در مسجد نیوزیلند پاسخ دادند، این دو، نخستین پلتفرم هایی بودند که پیام های ستایشگران این تیراندازی خونین را حف کردند و فیلمهای حامی این ماجرا را مسدود کردند .

یکی از عللی که باعث شده نقش شبکه های اجتماعی در این حادثه پررنگ تر به نظر برسد این است که طبق گفته کمیسر پلیس نیوزلند مایک بوش، برخی از مضنونین دستگیر شده در این پرونده در حال ارائه ویدئوهای انلاین و زنده به کاربران خود در حین تیراندازی بوده اند و به نظر می رسیده حامیان و دنبال کنندگان آنان نیز از طریق تصاویر زنده این افراد را به انجام خشونت تشویق می کرده اند.

سخنگوی پلیس نیوزیلند در این خصوص گفت: “پلیس تاکید دارد که پخش و گسترش فیلم های مربوط به این حادثه به شدت اضطراب آور است و ما در تلاشیم تا شبکه های اجتماعی را متوجه خطرات این ماجرا کنیم.”

“مایا گارلیک” ، نماینده فیس بوک در نیوزیلند، گفت:” پلیس نیوزیلند به سرعت، پس از این تیراندازی، به ما هشدار داد که حساب کاربری مضنونین و ویدوهای مرتبط با تیراندازی را حذف کنیم و ما نیز همین موضوع را در دستور کار خود داشتیم. ما آگاه هستیم که ترویج خشونت در هر نوع محکوم است و هر نوع محتوای ستایشگر تیراندازی را به سرعت مسدود خواهیم کرد، ما به طور مستقیم با پلیس نیوزیلند به کار خود ادامه خواهیم داد و تحقیقات ادامه خواهد داشت.”

یوتیوب نیز در توییتر به این حادثه واکنش نشان داده و نوشته است: ” قلب ما در کنار قربانیان و خانواده آنان به درد آمده است و جامعه در شوک این اقدام حیرت زده است.”

افزون بر این یوتیوب در بیانیه ای نوشت: “قلب ما در مورد تراژدی وحشتناک امروز در نیوزیلند شکسته است. لطفا توجه داشته باشید که ما در حال تلاشی دقیق برای حذف فیلم های خشونت آمیز هستیم.”

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید