داعش و القاعده برای جذب نیرو چه کارهایی می کنند؟

    کد خبر :507506
داعش و القاعده

دیدبان فتاوای تکفیری و دیدگاه های افراطی وابسته به دارالافتاء مصر گفت که دو گروه تروریستی داعش و القاعده با سوء استفاده از اختلافات قبیلگی و طبیعی میان قبائل آفریقا به جذب افراد از میان شهروندان معمولی و کشاورزان می پردازند.

دیدبان فتاوای تکفیری و دیدگاه های افراطی وابسته به دار الافتاء مصر گفت : دو گروه تروریستی داعش و القاعده با سوء استفاده از اختلافات قبیلگی و طبیعی میان قبائل آفریقا به جذب افراد از میان شهروندان معمولی و کشاورزان می پردازند.

این مرکز تبیین نمود اختلافات بر سر استفاده از زمین های کشاوری باعث می شود تا کشاورزان کم درآمد و دامداران برای استیفای حق خود از زمین داران و مسئولان محلی به این دو گروه بپیوندند. به عنوان نمونه بسیاری از کشاورزان در کشور مالی گروه های تروریستی را تأیید می نمایند، زیرا این جریانات به اعتراضات آن ها صبغه دینی و شرعی می دهند و با دادن اسلحه و تمرین نظامی آنها را تجهیز می نمایند. از این روست که برخی از قبائل برای پیوستن به گروه های تروریستی از یکدیگر سبقت می جویند.

به نوشته حوزه نیوز ، دیدبان دارالافتاء مصر با ستایش از درک بالای حکومت مصر نسبت به اهمیت خطرات مسلح شدن این قبائل در افزایش تروریسم، از حکومت مصر خواست تا نقش محوری خود را در پیاده نمودن آرامش در قاره آفریقا انجام داده و همانگونه که در دهه پنجاه و شصت به حفظ استقلال برخی از دول آفریقا کمک نمود، نقش رهبری قاره آفریقا را در برنامه ریزی برای توسعه و رشد اقتصادی و همچنین افزایش آگاهی فرهنگی مردم این قاره به خوبی انجام دهد. علاوه بر این که با بررسی ریشه های مشکلات امنیتی و حل معضلاتی مانند حاشیه نشینی و فقر به مقابله با افراطی گری و تروریسم بپردازند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید