نامه آروین به حناچی؛

انتشار مشخصات پرونده‌های برج باغ‌ها در سامانه شفافیت شهرداری

    کد خبر :507237
پرونده‌های برج باغ‌ها

رییس کمیته شفافیت شورای شهر تهران طی نامه‌ای از شهردار تهران خواست که اطلاعات تمامی پرونده‌های برج باغ‌ها را منتشر کند.

بهاره آروین  با اعلام خبر ارسال نامه‌ای به حناچی شهردار تهران در مورد لزوم انتشار اطلاعات تمامی پرونده‌های برج باغ از سال ۱۳۸۲ تاکنون، اظهار کرد: شورای شهر تهران با هدف توقف تخریب فضای سبز تهران و صیانت از باغ‌های باقی‌مانده در اسفندماه سال ۱۳۹۶ مصوبه موسوم به برج باغ را لغو کرد، اما طی روزهای گذشته و بعد از استفساریه شهردار تهران و ایجاد مطالبه در افکار عمومی برای حفظ فضای سبز و باغات، از شهردار تهران خواستیم که فهرست تفصیلی تمامی پرونده‌های صادره براساس مصوبه برج باغ از سال ۱۳۸۲ یعنی سال تصویب مصوبه برج‌باغ تاکنون را روی سامانه شفافیت منتشر کنند.

وی با بیان این که معتقد هستیم بسیاری از پروانه‌هایی که براساس مصوبه برج باغ صادر شده است حتی ضوابط همان مصوبه برج باغ را نیز رعایت نکردند و بیش از حد مجاز ساخت‌وساز داشته‌اند، ادامه داد: برهمین اساس برای انتشار مشخصات پرونده‌های برج باغ شاخص‌هایی در نظر گرفتیم که باید اطلاعات‌شان براساس شماره پرونده شهرسازی، منطقه، تراکم صادره طبق پروانه و تراکم صادره طبق پایان کار، تعداد طبقات طبق پروانه و تعداد طبقات طبق پایان‌کار، مساحت زمین، صورت‌جلسه شورای معماری، رای کمیسیون ماده ۱۰۰ و غیره در لیست مشخصات‌شان قید شود.

رییس کمیته شفافیت شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آمار پرونده‌های برج باغ به چه میزان است؟ اظهار کرد: به نظر می‌رسد که تعداد پرونده‌ها زیاد باشد و امیدواریم براساس اطلاعاتی که شهرداری در این خصوص منتشر می‌کند، بتوانیم آمار دقیق و شفافی از برج‌هایی که در ۱۵ سال گذشته براساس مصوبه برج باغ ساخته شده‌اند به افکار عمومی ارایه دهیم.

آروین افزود: تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا بتوانیم در راستای پاسخگویی به مطالبه عمومی مردم مبنی بر حفظ فضای سبز و باغات عمل کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید