ایلان ماسک و ساخت یک تونل زیرزمینی در لاس‌‌وگاس

  • خودرو
  • پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ۱۱:۲۶
    کد خبر :507186
ایلان ماسک

شرکت خصوصی LVCVA که مسئولیت خدمات شهری لاس‌وگاس و مناطق جنوب نوادا را برعهده دارد، قصد ساختن یک تونل زیرزمینی را دارد و به نظر می‌رسد در این کار از شرکت بورینگ و ایلان ماسک، کمک خواهد گرفت.

استیو هیل، مدیرعامل شرکت LVCVA به طور رسمی اعلام کرد که کمپانی بورینگ کار ساخت تونل در این شهر را برعهده گرفته است. هیل گفت: من فکر می‌کنم که این سیستم جذابیت مخصوص به خود را دارد و ما قصد استفاده از آن را داریم.

پس از تاسیس شرکت بورینگ در سال 2016 و کلافگی ایلان ماسک از ترافیک خیابان‌ها، او در توییتی اعلام کرده بود که این شرکت به دنبال ساخت یک تونل در زیر شهر وگاس است، هم‌چنین او این مورد را نیز اضافه کرده بود که امیدوار است با همکاری شرکت LVCVA کارهای خوبی را برای شهر انجام دهد.

مدیران LVCVA قبل از هرگونه ساخت‌و‌ساز باید برای اقدامات خود یک تصویب‌نامه دریافت کنند که جلسه مربوط به این کار روز 12 مارس برگزار خواهد شد. مقامات LVCVA درباره هزینه این کار هم گفته‌اند که هزینه ساخت این تونل توسط شرکت‌های دیگر، 55 میلیون دلار اعلام شده اما شرکت بورینگ با ارایه یک پیشنهاد ارزان‌تر به مبلغ 30 میلیون دلار، ما را برای انجام این کار قانع کرد.

شرکت خصوصی LVCVA اعلام کرده که ۹ طرح پیشنهادی در حوزه حمل‌و‌نقل از شرکت‌های مختلف دریافت کرد. شش طرح از این نه طرح مورد تایید مقامات وگاس قرار گرفتند و این طرح‌ها به طرح جامع تبدیل شدند. کمیته‌ای در 8 مارس برگزار شد و از بین دو فینالیست این طرح‌ها، در نهایت شرکت بورینگ را برای ساخت یک تونل زیرزمینی معرفی شد.

مدیرعامل شرکت خصوصی LVCVA گفت: “هدف ما این است که تونل شرکت بورینگ در مراسم افتتاحیه نمایشگاه CES 2021 به روی همگان باز شود.”

هنوز هیچ جزییاتی از نقشه و طرح این تونل ارایه نشده است اما هیل به خبرنگار مجله Verge گفته که در این تونل احتمالا از یک قطار سریع السیر یا ترموا‌های برقی که توانایی جا‌به‌جایی 16 نفر را دارد، استفاده کنیم. طبق گفته‌های استیو هیل هدف نهایی این طرح متصل کردن یک محدوده سه کیلومتری از لاس‌وگاس به مرکز همایشی این شهر است، اما هنوز مشخص نشده که در طول مسیر چند ایستگاه وجود خواهد داشت.

استیو دیوس، رییس شرکت بورینگ هم گفت که ممکن است فرصت‌های زیادی برای گسترش تونل‌ها در وگاس وجود داشته باشد، اگر راه‌اندازی تونل اول موفقیت‌آمیز باشد، می‌توان این تونل را به فرودگاه بین‌المللی مک‌کاران نیز متصل کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید