احتمال آبگرفتگی معابر در فارس

    کد خبر :507177
آبگرفتگی معابر،

اداره کل هواشناسی استان فارس با صدور اطلاعیه ای برای فارس خصوصا شمال شرق و غرب این استان، از احتمال بارندگی شدید و آبگرفتگی معابر، کاهش شدید دما و … خبر داد.

اداره کل هواشناسی استان فارس با صدور اطلاعیه ای نسبت به تغییرات جوی در ساعات پایانی روز پنجشنبه 23 اسفند و تداوم این وضعیت در روز جمعه 24 اسفند، هشدار داد.

در این اطلاعیه با اشاره به اینکه از اواخر ساعات پنجشنبه 23 اسفند، سامانه‌ای به کشور، استان فارس خصوصا مناطق شمال شرق و غرب این استان از این سامانه متاثر خواهد بود.

در این اطلاعیه با تاکید بر اینکه سامانه بارشی اعلام شده تا جمعه 24 اسفند فعال خواهد بود، از وزش باد شدید، بارش متناوب باران و برف خصوصا در غرب و شمال استان خبر داده است.

آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آبها، طغیان رودخانه‌ها و … خصوصا در مناطق اعلام شده، از احتمالاتی است که به آنها در اطلاعیه هواشناسی فارس اشاره شده است.

در این اطلاعیه، با اشاره به احتمال بارش برف در مناطق کوهستانی فارس، احتمال بروز اختلال در تردد خودروها را یادآوری و اضافه شده است که بعد از عبور این سامانه شاهد افت محسوس دما، مه گرفتگی، یخبندان سطح زمین و … خواهیم بود.

به گزارش ایسنا،اداره کل هواشناسی فارس با تاکید بر لزوم اندیشیدن تمهیدات لازم برای مواجهه با این شرایط آب و هوایی، از عشایر، روستاییان، دامداران و دیگر افراد خواسته است که از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها و اطراق یا چرای دام در نقاط کوهستانی و مرتفع، جدا خودداری کنند.

براساس این گزارش، اداره کل هواشناسی استان فارس اعلام کرده است که سامانه بارشی دیگری نیز از یکشنبه 26 اسفند، بخش هایی از استان فارس را تحت تاثیر قرار خواهد داد که متعاقبا در خصوص آن اطلاع رسانی می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید