ممنوعیت تلفن‌ همراه در مدارس پرجمعیت‌ترین استان کانادا

    کد خبر :506891
پرجمعیت‌ترین استان کانادا

“انتاریو”، پرجمعیت‌ترین استان کانادا از سال آینده استفاده از تلفن‌ همراه را در کلاس‌های درس ممنوع خواهد کرد.

لیزا تامپسون، مدیر آموزش و پرورش استان “انتاریو” پس از یک سال رایزنی سیاست‌های جدید در این زمینه را روز گذشته اعلام کرد.

این ممنوعیت در طول مدت‌ زمان آموزشی کلاس‌ها اعمال خواهد شد اما دانش‌آموزانی که می‌خواهند از تلفن‌های همراه برای برنامه‌های آموزشی طبق دستور معلمان خود استفاده کنند، دانش‌آموزانی با نیازهای خاص و با دلایل پزشکی از این قانون مستثنی خواهند بود.

در حال حاضر بسیاری از مناطق این استان ممنوعیت‌هایی در این زمینه دارند اما اداره آموزش و پرورش استان “انتاریو” در نظر دارد این ممنوعیت را به صورت همگانی در سراسر استان اعمال کند.

مدیر آموزش و پرورش استان “انتاریو” با تاکید بر این که دانش‌آموزان به تمرکز بر یادگیری خود نیازمندند، اظهار کرد: ما با ممنوعیت استفاده از تلفن‌های همراه که مانع یادگیری می‌شود به دانش‌آموزان کمک خواهیم کرد تا بر مهارت های پایه‌ای مانند خواندن، نوشتن و ریاضی تمرکز کنند.

اعلام نهایی این ممنوعیت سال آینده به صورت رسمی صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، به گفته تامپسون رایزنی‌های آن‌ها نشان داد که ۹۷ درصد از والدین، معلمان و ذی‌نفعان موافق اعمال ممنوعیت استفاده از تلفن‌های همراه در کلاس‌های درس هستند.

اگرچه این ممنوعیت با حمایت بسیاری مواجه شده است اما برخی مخالفان با قدیمی دانستن آن اعلام کرده‌اند که این ممنوعیت فرصتی از دست رفته برای آموزشِ صحیحِ استفاده مسوولانه از فناوری‌ به کودکان به شمار می‌رود.

بنا بر گزارش بی بی سی، تابستان گذشته مقامات فرانسوی نیز استفاده از تلفن‌های همراه برای دانش‌آموزان زیر ۱۵ سال در کلاس‌ها را ممنوع کردند. ‌هم‌چنین نیک گیب، وزیر استانداردسازی مدارس نیز اعلام کرده که به اعتقاد او دانش‌آموزان باید از آوردن تلفن‌های همراه هوشمند به مدارس محروم شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید