اردیبهشت ۹۸؛ پایان فاز دوم پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی

    کد خبر :506845
پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی

نماینده دفتر جایکا(آژانس همکاریهای بین المللی ژاپن) در ایران با اشاره به اینکه فاز دوم پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی اردیبهشت ۹۸ به پایان می‌رسد، گفت: طراحی و اجرای یک طرح میان‌مدت به منظور تقویت و توسعه طرح‌های انجام شده می‌تواند تالاب انزلی را به سمت احیا ببرد.

تاناکا در سمینار بررسی دستاوردهای پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی گفت: سیاست‌های کلی ژاپن و جایگاه مشارکت در توسعه پایدار ایران با استفاده از دانش و تجربه کارشناسان ژاپنی است همچنین کشور ژاپن توسعه روابط دوستانه خود را با ایران دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: در این راستا طرح جامع مدیریت یکپارچه حفاظت از تالاب انزلی در سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ تهیه و برای تحقق این طرح پروژه حفاظت و مدیریت اکولوژیک تالاب طراحی شد.

به گفته نماینده دفتر جایکا در ایران طی سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ فاز اول طرح مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی اجرا شد همچنین در راستای تقویت طرح‌های اجرا شده در فاز اول، فاز دوم در سال ۲۰۱۵ آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی به مدت ۱۵ سال ادامه داشته است، گفت: کارشناسان ایرانی و ژاپنی همه تلاش خود را برای اجرای طرح مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی انجام داده‌ و تاکنون با کمک هم به نتایج خوبی نیز دست یافته‌اند که تاسیس کمیته مدیریت تالاب انزلی از جمله مهمترین نتایج این همکاری‌ها بوده است. کلیه مسائل و مشکلات مربوط به حوزه انزلی در کمیته مدیریت تالاب انزلی با حضور سازمان حفاظت محیط زیست و سایر دستگاه‌های متولی بررسی می‌شود.

نماینده دفتر جایکا در ایران افزود: برای جلوگیری از فرسایش کوهستانی همچنین برای طرح‌های فرهنگ‌سازی و مشارکت مردمی به صورت پایلوت پروژه های اجرا شده است.

وی تاکید کرد: فاز دوم پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی در اردیبهشت ماه سال ۹۸ به پایان خواهد رسید. به منظور توسعه و تقویت دستاوردهای طرح های انجام شده در ۱۵ سال گذشته پیشنهاد شده که طرح میان‌مدتی تهیه شود تا پروژه‌های انجام شده تقویت و تداوم یابد. اجرای این طرح میان مدت می‌تواند باعث حفاظت از تالاب ارزشمند محیط زیستی و اقتصادی انزلی شود.

به گزارش ایسناتاناکا در پایان از سازمان حفاظت محیط زیست خواست تا به عنوان ناظر به حمایت‌های خود ادامه دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید