عمان نیز پروازهای بوئینگ ۷۳۷ را به حال تعلیق درآورد

    کد خبر :506532
عمان

هواپیمایی عمان از تعلیق پروازهای هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ تا اطلاع ثانوی خبر داد.

به گزارش بازتاب به نقل از النشره، هواپیمایی عمان با صدور بیانیه‌ای از تعلیق موقت پروازهای بوئینگ ۷۳۷ مکس از همه فرودگاه این کشور به خارج و از خارج به این فرودگاه‌ها را تا اطلاع ثانوی به حال تعلیق درآورد.

گفتنی است که قبلاً نیز خطوط هواپیمایی پادشاهی مغرب تصمیم به توقف پروازهای تجاری هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس به دنبال سقوط هواپیمای بوئینگ از اتیوپی به کنیا گرفته بود.

یک منبع مغربی اعلام کرده بود: خطوط هواپیمایی پادشاهی مغرب تصمیم به توقف پروازهای بوئینگ ۷۳۷ مکس از مغرب به پاریس، لندن و بارسلون گرفته است. در خطوط هواپیمایی مغرب هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس دو تا هستند که اولی در حمل و نقل تجاری از اول ژانویه ۲۰۱۹ به کار گرفته شده و پروازهای تجاری با این نوع هواپیما متوقف خواهد شد و برای دیگری هنوز مجوز صادر نشده است.

شایان ذکر است که هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس از فرودگاه آدیس‌آبابا در اتیوپی دقایقی پس از برخاستن دچار سانحه شد و ۱۵۷ خدمه و سرنشین آن کشته شدند. همچنین هفتم آبان امسال نیز همین نوع هواپیما متعلق به خطوط هوایی Lion Air اندونزی دقایقی پس از برخاستن از فرودگاه جاکارتا در اندونزی دچار سانحه شد و ۱۸۹ نفر خدمه و سرنشین آن کشته شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید