زاکربرگ رایانه‌ای برای خواندن فکر انسان‌ها می‌سازد

    کد خبر :506252
زاکربرگ

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک در اندیشه تولید یک رابط کاربری رایانه‌ای قابل اتصال به مغز انسان است که از این طریق بتوان فکر افراد را خواند.

به گزارش بازتاب به نقل از دیلی میل، زاکربرگ در گفتگو با جاناتان زیترین استاد دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد تصریح کرده که در آینده‌ای نزدیک سیستم یادشده به کاربران امکان می‌دهد تا تنها با استفاده از مغز و بدون نیاز به هیچ دستگاه و ابزار دیگری با محیط‌های واقعیت افزوده تعامل داشته باشند.

به بیان دیگر، همه گیر شدن این فناوری باعث حذف صفحه کلید، موشواره، نمایشگرهای لمسی، سیستم‌های دریافت فرمان با حرکات بدن و غیره می‌شود.

بنابراین مغز انسان می‌تواند به طور مستقیم به منوهای ناوبری دسترسی داشته باشد، اشیای موجود در یک اتاق واقعیت مجازی را جابجا کند یا کلمات را تایپ کند.

افراد برای این کار تنها باید سرپوش‌هایی مشابه با سرپوش‌های مورد استفاده در زمان استحمام را بر روی سر خود بگذارند تا از این طریق جریان خون، فعالیت مغز و تفکراتشان قابل درک برای ماشین‌ها و سیستم‌های رایانه‌ای باشد.

استفاده از این سیستم تعامل با ابزار مختلف فناورانه را آسان می‌کند.

زاکربرگ در این مصاحبه برخی دیدگاه‌های بدبینانه در مورد امکان سواستفاده از هوش مصنوعی را رد کرد و گفت این فناوری به مردم آسیب نخواهد زد و من فکر می‌کنم از آن به شیوه‌ای درست برای تسهیل درمان بیماری‌ها، افزایش امنیت افراد و بهبود کیفیت زندگی استفاده خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید