نماینده دادستان: موسوی نژاد، متهم ردیف دوم پرونده هدایتی در یک روز ۲۴۲ حساب برای پسر ۸ ساله خود باز کرده

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ۱۲:۱۳
    کد خبر :504879
هدایتی

نماینده دادستان تهران در دادگاه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی و ۱۳ متهم دیگر گفت: سید مهدی موسوی‌نژاد متهم ردیف دوم در یک روز ۲۴۲ حساب برای فرزند ۸ ساله خود باز می‌کند که دلیلی بر پولشویی است.

رسول امیر قهرمانی روز یکشنبه در سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی و سایر متهمانی که از بانک سرمایه تسهیلات گرفته بودند و در پاسخ به وکیل موسوی‌نژاد افزود: یکی از اتهامات موسوی‌نژاد پولشویی است. چون وی برای فرزند ۸ ساله خود در یک روز ۲۴۲ حساب باز کرده تا پول‌ها را جابجا کند در حالی که فرزند هشت ساله وی از نظر قانونی قدرت تصمیم گیری ندارد.

* موسوی نژاد دل خوشی به سپرده‌ها داشت
وی با اشاره به ضمانت نامه شرکت‌های کوه آوران جیحون و عمران تجارت امیر گفت: این ضمانت نامه‌ها برای تنزیل بوده است. یعنی قرار بوده ضمانت نامه‌ها از بانک خارج شود و این شرکت‌ها سهمی را به متهمان بدهند.
قهرمانی با استناد به بند ۲ ماده ۶ این ضمانت نامه گفت: در ضمانتنامه، اصل بر عدم پرداخت است. ضمانت نامه در واقع حسن انجام تعهد است و نباید بیش از ۱۵ درصد قرارداد پایه باشد در حالی که این ضمانتنامه این گونه نبود و حتی بدون قرارداد پایه مورد خرید و فروش قرار گرفته است.
قهرمانی با اشاره به نقش موسوی‌نژاد در شعبه فرمان بانک سرمایه گفت: این متهم در پنج شرکت از هشت شرکت مطرح شده نقش آفرینی داشته و حتی حق خود را از محل تسهیلات دریافت می‌کرده است.
به گزارش ایرنا،وی افزود: موسوی‌نژاد گفته دلخوشی به سپرده‌ها داشته و می‌دانست اگر هدایتی پول ندهد می‌تواند از سپرده‌ها برداشت کند در حالی که قرار نبود سپرده‌ها وثیقه باشد و سپرده‌ها پشتوانه معنوی برای هدایتی بوده و قرار بود نقش و قدرت مالی هدایتی با آن نشان داده شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید